Rekkart Skrevet November 13, 2018 Share Skrevet November 13, 2018 Hei! Nettopp kjøpt e39 med luftbelger bak og apex (bensinbil) fjærer foran, så er nesten som å kjøre truck med tanke på fjæring.. Har tenkt å kjøpe nytt coiloversett, supersport black evolution vurderes, men da kommer spørsmålet. Er det lett å bytte fra luftbelger til coilover? Er det mulig uten å dra på verksted? Eller lønner det seg å bare bytte fram og beholde belgene bak? Takker for svar på forhånd! 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet November 13, 2018 Share Skrevet November 13, 2018 den blir ikke lav med fjærer bak, og kjøper du coilovers kit til vogn med luft så følger det uansett med nye dempere bak så den blir fastere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekkart Skrevet November 13, 2018 Forfatter Share Skrevet November 13, 2018 17 minutter siden, Ingvaldsen skrev: den blir ikke lav med fjærer bak, og kjøper du coilovers kit til vogn med luft så følger det uansett med nye dempere bak så den blir fastere. Poenget var ikke å få den så lav, men bedre fjæring 😛 Men det går vel an å bytte ut lufta med coilovers bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet November 13, 2018 Share Skrevet November 13, 2018 5 minutter siden, Rekkart skrev: Poenget var ikke å få den så lav, men bedre fjæring 😛 Men det går vel an å bytte ut lufta med coilovers bak? Er du ute etter god fjæring ville jeg beholdt luftfjæringa så lenge den fungerer og lar seg enkelt reperare men ja det er enkelt å bytte til fjær Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet November 14, 2018 Share Skrevet November 14, 2018 (endret) Selv har jeg byttet til vanlige fjærer bak istedenfor luft. Det eneste du trenger i tillegg til fjærene er gummi koppene over og under fjæra. For å unngå kluss i EU godkjenning bør fjærene både foran og bak være av samme type.Eibach senkefjærer har jeg god erfaring med. Selv kjører jeg originale fjærer og har suveren comfort. Ved å bygge om slipper du kluss med EHC systemet vinterstid. Systemet liker ikke minus 25 grader over tid. Ved ombygging kan du plukke ut EHC boksen og alt annet overflødig. EHC lampen slukker hvis man omprogrammerer et par parametre i EWS....setter EHC til nicht_active et par steder. Men et annet tips...hvis det dundrer og bråker i bakhjulsopphenget i humper....bytt de 4 store traversforingene bak. Da blir bilen flyvende teppe igjen. Så er det sikkert mange som vil si...sett heller på coilover. Men da er comfort fraværende og du bør vurdere nyrebelte... Endret November 14, 2018 av MrBrum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet November 14, 2018 Share Skrevet November 14, 2018 5 timer siden, MrBrum skrev: Så er det sikkert mange som vil si...sett heller på coilover. Men da er comfort fraværende og du bør vurdere nyrebelte... Kommer helt an på hvilket sett du kjøper det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet November 14, 2018 Share Skrevet November 14, 2018 (endret) 7 timer siden, MrBrum skrev: Så er det sikkert mange som vil si...sett heller på coilover. Men da er comfort fraværende og du bør vurdere nyrebelte... Når mine kw v2 står på det mykeste instillingen så er det så godt som å kjøre orginalt m5 understell, helt nydelig selv på dårlig vei kan ikke sammenlignest med ta tecnix, supersport å annet billig sarv... og jeg har prøvd alle 3 merkene jeg har nevnt Endret November 14, 2018 av Ingvaldsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet November 14, 2018 Share Skrevet November 14, 2018 E39 med TA Technix var helt jævlig 😂 Ingvaldsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå