Gå til innhold

Lyslist i framdører lyser veldig svakt - E92


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Har lyspakke i min E92 og dermed sånne lister på dørpanelene med lys i. Men de i framdørene lyser veldig svakt og justerer seg ikke når jeg endrer styrke på instrumentbelysningen. De i baksetet ser ut til å funke fint. Er dette noe kjent feil eller enkel fiks? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 4 months later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Du må sjekke om lyset i panelet i fører dør justerer seg med lyset. Om den skiller seg fra listen i førerdør, så må du sjekke kabel fra X1460 i fører dør til lyslist i fører dør. Panel og lyslist i førerdør deler samme kontakt.

Er denne kabel og tilkobling ok så er det defekt lyslist.

Evt kan du kryssbytte med lyset i bak dør, evt bare legge en ny kabel fra kontakten i X1460 og direkte til list i bakdør. Evt motsatt, fra bakdør kontakt til list fremme.

Men det virker som om det er defekt lyslister her.

Referanse: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e92-330d-xdrive-cou/wiring-functional-info/body/lighting/instrument-lighting/bkdRq8C

Endret av Otis
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

@Otis; Beklager sent svar igjen, denne tråden forsvinner alltid innen jeg rekker å sjekke. Har siden jeg opprettet tråden byttet interiør og dermed dørpaneler, men lysstyrken i de nye er like svake framme og normale bak. Så er neppe selve lyslisten som er problemet. Mener å huske at det ikke er noe endring ved justering i de framme, bare de bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da høres det mer ut som det er korrekt. Og at lyslister fremme skal være slik. Men det er enda en teoretisk mulighet for noe muffens med kabler. Men det virke lite trolig.

Det kan ikke være defekte lyslister på nytt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke godt å si, egentlig. Men burde være noe feil i mine øyne, lyser nesten ikke framme så synes knapt i mørket engang. Mens de bak lyser helt passe uten å være forstyrrende, så skal vel egentlig være likt framme og bak. Men får vel se over kablene neste gang panelene skal av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...