Gå til innhold

F20 Hjelp! Hornet virker ikke


themultivanman
 Share

Anbefalte innlegg

Ble oppdaget at den ikke fungerte ved EU kontrollen. Hornet er ikke noe jeg pleier å bruke gitt🙂.

Jeg tok av innerskjermen og gikk over koblingene med 5-56, uten at det hjalp. Demonterte begge horna og testet de rett på 12volt - begge virker.... Tenkte å sjekke sikringene, fant en boks med sikringer i motorrommet og en i bagasjen. Iht oversikten så står det bare avbildet en løftebukk ved siden av «Horn»

Det kan vel ikke menes at den må på service for å fikse dette?

Hjelp mottas med stor takk!

Endret av themultivanman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, danskiii skrev:

Typisk feil på F3x også, garantisak..

Ja, akkurat. Min er en 2012 modell, men med inkl service pakke fra Bavaria til den er 10år eller gått 100K km (57K km nå). Det er altså ingen garanti lenger, men hvor kan man sjekke om det har vært noe tilbake kallinger på Bmw?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, themultivanman skrev:

Ja, akkurat. Min er en 2012 modell, men med inkl service pakke fra Bavaria til den er 10år eller gått 100K km (57K km nå). Det er altså ingen garanti lenger, men hvor kan man sjekke om det har vært noe tilbake kallinger på Bmw?

Ikke noe tilbakekalling såvidt jeg vet men en kjent feil så kanksje du kan få på goodwill..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, themultivanman skrev:

Bavaria Økern påstod at det ikke var noen garantireparasjoner på dette og at jeg måtte stå for kostnaden......

føles ikke helt riktig dette her

Hvorfor det? Hvorfor skulle BMW ta kostnaden på en bil over 5 år?

Endret av lagunilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, lagunilla skrev:

Hvorfor det? Hvorfor skulle BMW ta kostnaden på en bil over 5 år?

I mine øyne enkelt. Hvis det er garantisaker på dette 3-serien.... hvorfor påstå at det ikke er på 1-serien? Sannsynligheten er stor for at det er brukt de samme delene og jeg var ærlig på at jeg ikke vet om dette allerede var ødelagt før 5år var gått. Jeg har ikke vært innkalt til garanti-utløps-sjekk, så at Bavaria kan ta noe av ansvaret her, er ikke urimelig.

kunne vært ordnet med litt goodwill/spleiselag🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garanti gjelder da kun innenfor garanti tiden.. Ikke noe særbehandling for 3 serien men det er en kjent feil der. Er ingen eller har vært aksjon på ødelagte horn såvidt jeg vet. Er du utenfor garantitiden så er det desverre ikke mye å gjøre enn å ta utgiften om dem ikke vil ta det på goodwill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, themultivanman skrev:

I mine øyne enkelt. Hvis det er garantisaker på dette 3-serien.... hvorfor påstå at det ikke er på 1-serien? Sannsynligheten er stor for at det er brukt de samme delene og jeg var ærlig på at jeg ikke vet om dette allerede var ødelagt før 5år var gått. Jeg har ikke vært innkalt til garanti-utløps-sjekk, så at Bavaria kan ta noe av ansvaret her, er ikke urimelig.

kunne vært ordnet med litt goodwill/spleiselag🙂

Feil tankegang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, danskiii skrev:

Garanti gjelder da kun innenfor garanti tiden.. Ikke noe særbehandling for 3 serien men det er en kjent feil der. Er ingen eller har vært aksjon på ødelagte horn såvidt jeg vet. Er du utenfor garantitiden så er det desverre ikke mye å gjøre enn å ta utgiften om dem ikke vil ta det på goodwill. 

Det skjønner det og er klar over at jeg må bære kosten hvis jeg ikke får noen goodwill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, themultivanman skrev:

Vel det er din mening. Husk at selv små saker kan før til - eller forhindre et gjenkjøp.....

Det er ikke min mening. 

Du som eier av bilen er selv ansvarlig for å sørge for å tatt en garanti utløpstest. Ingen BMW forhandlere gjør det.

NAF tror jeg tar på seg en sånn jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...