Gå til innhold

BMW e46 Sedan, kjølevæske lampe.


anz
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har nylig kjøpt en e46 sedan 316i, som er ombygd til m54, ingen turbo eller kompressor. For 2 dager siden fikk jeg opp varsellampe for kjølevæske. Har sjekket væske nivået, som ser ut til å være bra. Tingen er at lampen lyser ikke konstant, kun etter motor er nogenlunde varm, og den kommer og går som den vil. Med den lille kompetansen jeg har, har jeg sett litt rundt i motorrom men ser ingenting som lekker.

BCB8FC60-5492-4891-88C8-97EF2704AF8D.jpeg

2761B842-3E83-49F6-8A68-9A790ECFD05C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.11.2018 den 21.06, Otis skrev:

En dårlig sensor kanskje?

 

På 23.11.2018 den 9.23, Reef89 skrev:

Virker som dårlig nivåsensor ja som nevnt over i og med at den kommer å går. Til slutt vil det lyse hele tiden. 

En diagnose vil også fortelle hva som er galt. Feilkoden ligger i minnet. 

 

 

På 23.11.2018 den 9.58, quandt1960 skrev:

Om motortemperaturen er stabil og du har varme i kupéen så er det nok en gåen sensor. 

Takker for alle svar, skal få tatt diagnose snarest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er det ikke helt ukjent at ekspansjonstanken (der du manuelt peiler væskenivået) får noen små sprekker etter hvert, og dermed begynner å lekke. Kanskje like greit å skifte tanken, ettersom den må ut for å skifte sensor? (eller husker jeg feil - fire år siden jeg gjorde jobben) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, And-reas skrev:

Ellers er det ikke helt ukjent at ekspansjonstanken (der du manuelt peiler væskenivået) får noen små sprekker etter hvert, og dermed begynner å lekke. Kanskje like greit å skifte tanken, ettersom den må ut for å skifte sensor? (eller husker jeg feil - fire år siden jeg gjorde jobben) 

Skal bytte radiator snart så blir nok å bytte denne i samme slengen også. Noe annet du anbefaler å gjøre mens dette blir gjort? :) Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min E46 320d fra 2000 ser ut til å ha defekt termostat. Og jeg har ikke lært - så også denne gangen tok jeg service med skifte av kjølevæske tidligere i høst, uten å undersøke om termostaten var i god form.

Nå er det kaldt i været, og kjølevæsken blir ikke tilstrekkelig varm, selv etter bortimot en times kjøring..

Det er nok bare å bite i det sure eplet og tømme ut kjølevæska på ny for å bytte termostaten. 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, And-reas skrev:

Min E46 320d fra 2000 ser ut til å ha defekt termostat. Og jeg har ikke lært - så også denne gangen tok jeg service med skifte av kjølevæske tidligere i høst, uten å undersøke om termostaten var i god form.

Nå er det kaldt i været, og kjølevæsken blir ikke tilstrekkelig varm, selv etter bortimot en times kjøring..

Det er nok bare å bite i det sure eplet og tømme ut kjølevæska på ny for å bytte termostaten. 😁 

Den tid den sorg 😪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...