Gå til innhold

Montere webasto, hva med tåkelys F11


Svendis
 Share

Anbefalte innlegg

Har en F11 LCI 2013

Trør snart i gang med ettermontering av org webasto. Vet det er mye jobb, men planen er å ta det i flere etapper. Org ledningsnett er kjøpt inn. Alle slanger og diverse kommer fra donor bil som ikke var demontert enda. De fleste høggere kapper bare slangene. 5 slanger og 1 fordelingsrør

Planen er å kode den inn med esys, og få den fullintegrert med idrive og connected drive. En ting jeg sitter igjen med tvetydig svar på er om det er plass til LED tåkelysene eller ikke?

Noen som vet dette sikkert? Håper det er mulig med litt tilpasninger.

Forstår det sånn at webasto var vekke som option en stund, men så kom den muligheten tilbake etterhvert. Uvisst hvorfor.

Holdt på å gå på en smell og kjøpe en webasto fra en 15 mod, som er for biler med wbus 4. Fant heldigvis ut rett før at jeg må ha brenner med wbus 3 styring. Forhåpentligvis er riktig brenner på vei i posten. Kommer fra en 13 mod høggebil med hekkskade. VEVO utgave webasto. Merkelig modellbetegnelse, skulle nesten tro det er en hybrid av V og Evo.

Er for godt vant med å ha webasto, og savnet ble fort stort nå når temperaturen begynte å bikke over på blå...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåkelysene er plassert litt annerledes på LCI VS PRE LCI. På pre lci sitter tåkelysene langt ut, mens på LCI sitter dem mer på midten. Dette er iallefall min teori om hvorfor pre lci biler kunne bli levert med tåkelys + webasto, og lci ikke kan. 

Så jeg mistenker at tåkelysa dine ryker hvis du monterer webasto på en lci bil :)

LED tåkelyktene er også noe større enn dem med halogen levert på pre lci. Mao, trangere om plassen baki der.

pre-LCI.thumb.jpg.392a434cb2d278b4c6abaea0ecf83736.jpg

LCI.jpg.72cd125b0707fec4c1076306b279b354.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Svendis skrev:

Se der ja. Det visste jeg ikke, at de er flyttet innover..

Da må jeg kikke litt på tegninger og se om det går an å bytte braketten eller noe for å flytte de ut igjen.. Ser ut nå rimelig lik ut

Tror dessverre ikke det er så enkelt på LCI fanger. Braketten er støpt ferdig sammen med fangeren, så det blir bare lok å kutte og plastsveise på nytt. Om du vil beholde tåkelys så må du eventuelt ha pre lci fanger, men da må du ha halogen tåkelykter. LED tåkelyktene passer ikke (trust me.. har prøvd).

Så ville gjort som @awt sier, bare dropp tåkelysene og kjør med deksler slik du finner på m550d. Hadde glatt valgt varm bil framfor rånelykter :)

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...