Gå til innhold

Hva kan være feil her? (Video)


Bowiitz
 Share

Anbefalte innlegg

Du løser som regel mesteparten av problemene ved å bytte slitedeler i giroverføringen, samt olje på girkassa. Kan hende du har noen problemer i selve kassa, men det er litt vel sjeldent og det jeg foreslår å gjøre først er langt billigere å begynne med, samt at du får gjort det på en kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, E.C. skrev:

Du løser som regel mesteparten av problemene ved å bytte slitedeler i giroverføringen, samt olje på girkassa. Kan hende du har noen problemer i selve kassa, men det er litt vel sjeldent og det jeg foreslår å gjøre først er langt billigere å begynne med, samt at du får gjort det på en kveld.

Takktakk! Har også det gule motorlyset på i dashbordet, kan sensoren komme på av lite olje i kassen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan selvsagt hjelpe å bytte olje samt kontrollere slitedeler. Men jeg vil nå si at det er gammel mekanikk og helt normalt. Spesielt når det er kaldt. 2.gir er ofte lettere å få i gir. Slur på clutchen og få bilen litt i bevegelse eller jukk den frem og tilbake med hjelp av clutchen, mens du smetter den i 1.gir. når olja blir driftsvarm er det vel ingen problemer?

Har hatt det slik på mange bmwer, også den nyeste med manuell. Har nedoverbakke fra huset, så starter ofte i 2.gir på kald girolje :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, JoM skrev:

Kom dette problemet plutselig? Så den andre tråden din, hvor du sier du har byttet clutch nylig. Sjekk at clutchen din løser ut skikkelig.

Ja først fikk jeg gult motorlys, og dagen etterpå da jeg skulle kjøre bilen i garasjen merket jeg dette. Clutch ser ut til å funke som den skal, men vil lite olje på kassen gi motorlys, at det kan være noe slikt? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Evopower skrev:

Det kan selvsagt hjelpe å bytte olje samt kontrollere slitedeler. Men jeg vil nå si at det er gammel mekanikk og helt normalt. Spesielt når det er kaldt. 2.gir er ofte lettere å få i gir. Slur på clutchen og få bilen litt i bevegelse eller jukk den frem og tilbake med hjelp av clutchen, mens du smetter den i 1.gir. når olja blir driftsvarm er det vel ingen problemer?

Har hatt det slik på mange bmwer, også den nyeste med manuell. Har nedoverbakke fra huset, så starter ofte i 2.gir på kald girolje :)

 

Det blir noe lettere når den er driftsvarm ja, men den er fortsatt vanskelig å få i første gir iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, nicolayy2 skrev:

Ja først fikk jeg gult motorlys, og dagen etterpå da jeg skulle kjøre bilen i garasjen merket jeg dette. Clutch ser ut til å funke som den skal, men vil lite olje på kassen gi motorlys, at det kan være noe slikt? 🤔

Måler på oljenivået på manuell kasse er sjeldent, så det tviler jeg på. Hvis det hadde noe med olje på kassa å gjøre, burde problemet kommet gradvis. Er den vanskelig å få i 2. gir eller revers også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, JoM skrev:

Måler på oljenivået på manuell kasse er sjeldent, så det tviler jeg på. Hvis det hadde noe med olje på kassa å gjøre, burde problemet kommet gradvis. Er den vanskelig å få i 2. gir eller revers også? 

Ja, men når den når driftstemperatur virker det som at det kun er 1 gir 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 23.12.2018 den 18.27, JoM skrev:

Tror problemet ditt ligger i clutchen. Synkringene har en tøff oppgave hvis clutchen ikke løser ut. Sjekk overføring, justering, evnt lufting hvis det er hydraulisk. 

Funnet ut at slavesylinderen var problemet! 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...