Gå til innhold

Hvor bra er E90 og F30 teknisk sett?


sander12399
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann. Har akkurat joinet forumet, i håp om å få noen råd :p

Nærmer seg kjøp av nyere bil nå, har en eldre Mercedes men vil prøve noe annet. Det jeg føler er mest aktuelt er nok 3 Serie E90, men drømmer litt om en F30. I min prisklasse (150k) ser jeg det er noen par, men flere av disse har litt høyere kilometerstand enn jeg er komfortabel med. Hvordan er disse? Tenker på F30, 318d eller noe lignende. Noen spesielle feil som jeg burde se etter, og bør jeg tenke så mye over kilometerstand? Har for meg at det også er bedre å ha en nyere bil som har gått mye enn en eldre bil som ikke har gått noe (sånn med tanke på slitasje)

Takk :)

Endret av sander12399
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E9x er en veldig bra bil. Og f30 er vel forsåvidt bedre, men om den er verdt pengene vet jeg ikke, jeg vil dog tro det.

Men en f30 har nyere infotainment og nyere chassis som nok er bedre. Mulig støynivå er dårligere? Synes at endel klager på det ihvertfall, og kanskje knirking i interiøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nylig kjøpt meg f31 selv og må bare si at for meg er dette en oppgradering fra e9x på alle måter. I ditt budsjett ville jeg nok valgt en e9x. Bedre å få ett bra eksemplar av e9x enn det billigste du får av f3x. F3x blir også veldig kjedelige uten m-sport pakke og interiør. Men fantastiske biler er det. E9x er også greie biler men her må du passe på så du holder deg unna problem motorene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chassis på F30 er så å si identisk som E90 med noen små modifikasjoner, oppsettet er helt likt. Hva gjelder F31 så er den større enn E91 og oppleves slik. Du får mer for pengene med en E9X. Om det er diesel rekke4 så husk drivlinjeforsikring og fullt servicehefte. Se over klunkelyder på foringer o.l, kan være dyrt da flere av de krever 4 hjuls ved bytte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...