Gå til innhold

Bytte til annen fanger ved skade/forsikring? Kontantoppgjør?


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis man har blitt rygget på og ødelagt frontfanger, og forsikringen skal ordne dette, er det mulig å eksempelvis bytte til M-tech fanger i stedet for nåværende uoriginal M3-fanger? Eller må det være likt? Går det eventuelt an å få taksten og deretter be om kontantoppgjør i stedet for reparasjon slik at man kan ordne med det selv? Blir det isåfall mye mindre penger? Noen her som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over så er det beste å høre med forsikringsselskapet ditt. Noen er mer fleksible enn andre, kontantoppgjør er som regel en del mindre enn selve taksten men fortsatt en god løsning i mange tilfeller. Uansett, du får først taksert skaden så kan du der i fra forhøre deg om kontantoppgjør og eventuelt andre spørsmål :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det når jeg får pratet med motparten i morgen, ville bare høre her om noen hadde lignende erfaringer å dele. Men det blir mitt selskap som ordner med dette, ikke hennes? Slik at mitt selskap da fikser bilen min og ordner kostnaden sin med hennes selskap? For det er jo som sagt da hun som har rygget inn i min parkerte bil og dermed står som "skyldig". 

Beklager om det blir litt dumme spørsmål, greit å spørre for mye enn for lite ettersom jeg aldri har vært i en slik situasjon før :)

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt rygget på to ganger faktisk, og begge gangene tok jeg kontantoppgjør. 

Da fikk jeg utbetalt hele takst summen fra forsikringsselskapet. (Tryg)

Oppga bare at jeg ville fikse skaden selv, og de sa der var samme for de om jeg gjorde det eller ett verksted. Motpartens selskap må uansett betale hele summen. 

Det er anderledes om man har kasko, og har selvpåført skade. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...