Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

 

Har en BMW 320D F31, 2013. Skiver og klosser skal være bra på bilen, men ved både kaldstart og varmstart av bilen, så føles bremsene harde ved 2-3 første pump etter jeg har starta å kjøre. Kan motstanden være luft jeg presser ut av systemet? Bremsene går seg fint til etter 1 km ca og føler de tar normalt da. Slik jeg kan se er beholderen til bremvæska full. Fikk beskjed av selgeren jeg kjøpte av at disse BMWene ofte varsler om skifting av bremsevæske, men at det ikke noe å bry seg med? Kan det være at det er lite væske og at det har starta å komme noe luft i systemet?

 

Takk for evt svar 😃

Endret av ErikBR94
Skrevet
3 timer siden, ErikBR94 skrev:

Fikk beskjed av selgeren jeg kjøpte av at disse BMWene ofte varsler om skifting av bremsevæske, men at det ikke noe å bry seg med?

Høres litt snålt ut.. Bremsevæske skal byttes hvert 2. år. Er derfor de varsler "ofte"..

Bremsevæske trekker til seg fuktighet over tid, og "mister" etterhvert egenskapene sine. Kokepunkt blir lavere, og om det er mye fuktighet i væsken så kan man risikere at det fryser i minusgrader.

Har du sjekket når det var sist byttet?

Skrevet

Bremsekraftforsterkeren virker ikke som den skal da den har for lite vakuum til å begynne med, sjekkliste- vakuumpumpe, rør/slanger fra vakuumpumpe til forsterker,  forsterker.

Skrevet

Hvor sitter vakuumpumpa og forsterkeren? Går det noe bremserør sammen med dieselrør under bilen? 

Har ingen peiling på det her, så greit med litt guiding.

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...