ErikBR94 Skrevet Februar 9, 2019 Share Skrevet Februar 9, 2019 (endret) Hei. Har en BMW 320D F31, 2013. Skiver og klosser skal være bra på bilen, men ved både kaldstart og varmstart av bilen, så føles bremsene harde ved 2-3 første pump etter jeg har starta å kjøre. Kan motstanden være luft jeg presser ut av systemet? Bremsene går seg fint til etter 1 km ca og føler de tar normalt da. Slik jeg kan se er beholderen til bremvæska full. Fikk beskjed av selgeren jeg kjøpte av at disse BMWene ofte varsler om skifting av bremsevæske, men at det ikke noe å bry seg med? Kan det være at det er lite væske og at det har starta å komme noe luft i systemet? Takk for evt svar 😃 Endret Februar 9, 2019 av ErikBR94 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Februar 9, 2019 Share Skrevet Februar 9, 2019 3 timer siden, ErikBR94 skrev: Fikk beskjed av selgeren jeg kjøpte av at disse BMWene ofte varsler om skifting av bremsevæske, men at det ikke noe å bry seg med? Høres litt snålt ut.. Bremsevæske skal byttes hvert 2. år. Er derfor de varsler "ofte".. Bremsevæske trekker til seg fuktighet over tid, og "mister" etterhvert egenskapene sine. Kokepunkt blir lavere, og om det er mye fuktighet i væsken så kan man risikere at det fryser i minusgrader. Har du sjekket når det var sist byttet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Februar 9, 2019 Share Skrevet Februar 9, 2019 Bremsekraftforsterkeren virker ikke som den skal da den har for lite vakuum til å begynne med, sjekkliste- vakuumpumpe, rør/slanger fra vakuumpumpe til forsterker, forsterker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErikBR94 Skrevet Februar 9, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2019 Hvor sitter vakuumpumpa og forsterkeren? Går det noe bremserør sammen med dieselrør under bilen? Har ingen peiling på det her, så greit med litt guiding. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Februar 10, 2019 Share Skrevet Februar 10, 2019 Pumpa sitter i bunnpanna, uttaket fra den er et plastrør med en enveisventil innebygd på venstre side av motorblokka som røret til bremsekraftforsterkeren er påkoplet. Sprekk i disse plastdelene og defekt enveisventil gir slike symptom som du oppgir. https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f31-320d-tou/repair-manuals/34-brakes/34-31-foot-tandem-brake-master-cylinder/HERkx6rr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå