Gå til innhold

Konfilter M52 E39

quandt1960
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som kjører med konfilter på sin E39/M52? Tenker i stedetfor å oppgradere filterhuset fra 1996-97 modellene til et med drensrør på toppen så en ikke risikerer å suge inn vann ved dammer så kan det være bedre med et KN konfilter. Men bruker dere varmeskjold? Tenker det ikke burde være nødvendig siden konfilteret vil være rett ved inntaket som kommer fra frontfangeren. 

Er det muligens et behov om sommeren slik at bilen ikke suger varmluft ved køkjøring eller er oppfatningen at det er nok kaldlufte fra røret som kommer fra fangeren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dette nyyydelige greiene her på gamle vinterbilen min (520i M52B20). Ga fin induksjonslyd. Men ellers er det nok ikke mye positivt med det. Denne bilen manglet alt av plater under og viftekåpen så vet ikke om det gjorde ting bedre eller verre for den. Men jeg merket ikke noe negativt mtp temperatur om våren/sommeren egentlig. Om vinteren sank av og til nålen litt ned hvis jeg f.eks kjørte i nedoverbakker.

Tror nok en luftfilterboks er greiest å ha. Eventuelt med KN innsatsfilter?

15589685_10154169994696769_7341799698048938631_n.thumb.jpg.ea0f9639bd0f070965c715556e295801.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører med konfliter fra Biltema faktisk på min M54B22. Blir fin lyd, ikke gjort noe annet en og sette det rett på insatsen til den orginale luftfilter boksen. Merker kanskje at det er litt dårligere bunndrag på varme sommer dager. Kan være at det er placebo effekt også da jeg har lest mye om at noe av bunndraget forsvinner. 

Noen mener også at konfilterne er mer "grove" i nettingen slik at større partikler kommer inn i motoren og kan gjøre skade. Om dette er sant eller ikke, har jeg ikke noe svar på. Jeg kjører med god samvitihet uannsett for det bringer fram en nydelig lyd :)

Endret av kenneth f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...