Gå til innhold

E34 1992 M50B20 fusker


hasse
 Share

Anbefalte innlegg

Dette oppstod etter at bilen har stått en stund. På høyt turtall går bilen som den skal, men under 3000 o/min fusker den og vibrerer mer enn vanlig. Tok i bruk bilen i dag, etter en periode med utbedringer på bremser og understell. Bilen har stått 4 uker ute i varierende temperaturer -15 til +5 grader, så jeg gjetta først på kondens. Samtidig litt rart siden tanken var 2/3 full. Har fylt den opp og kjørt en lengre tur uten at det har endret seg. Sjekka slangen mellom luftfilterboks og innsug, da jeg hadde lekkasje i denne en gang tidligere, med lignende symptomer. Er det smartest å gå til verksted og se på feilkode først? Bilen har «bare» 200.000 på telleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en E39 med M52B20 motor som gikk urent opp til 3000rpm, deretter begynte den å gå bedre..

Dette forsvant etter jeg byttet ut noen av coilene (hadde ikke tilgang på diagnose så ble bare byttet random) men denne fjuskingen forsvant.

Så sjekk om du får noe feilkoder på en eller flere sylindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjusker på tomgang? 

Dra ut en og en coil, om bilen fjusker mer når du drar ut kabel så funker coil. Er det ingen forskjell så har du dårlig coil/tennplugg.  Bytt om på den aktuelle og f.eks sylinder 3, om den tenner da så har du dårlig tennplugg.

Er ganske så vanlig med vanndannelse i sylinder 5-6, vannet renner nedi der og da blir det overslag. Fullt av olje= toppdekselpakning(som nevnt over)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle innspill! Jeg bytta pluggene og rensa kontaktpunktet mellom coil og plugg. Nå går bilen fint igjen. Disse pluggene har nok sitti der alt for lenge. Plugg 5 hadde ikke elektrode! Jeg bytter toppdekselpakning etterhvert. Det var nokså grisete, men jeg rekker å få tatt avgasstesten som gjenstår på EU-kontrollen.

47FEB046-D431-44C9-AFFF-2A4DF8BD0560.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær forsiktig når du bytter toppdekselpakning, de er sprø som chips så sørg for at ingenting havner med i toppen/ventilene. husk å bruke Dreibond 1209 på skjøtene og spisse kanter mellom toppen og deksel. Hvis ikke vil du få oljelekkasjer der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...