Gå til innhold

Bootmod3 (BM3) - Erfaringer?


macrorain
 Share

Anbefalte innlegg

Har vært gjennom en trillion alternativer til tuning den siste tiden, og etter egentlig å ha bestemt meg for remap via lokal tuner her i Norge, så ser jeg at bootmod3 snart kommer for B48/B58 (https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1582867). 

Etter å ha søkt her på forumet ser det ikke ut til å være så mye info om bootmod3 (overraskende lite aktivitet rundt tuning i det hele tatt synes jeg), ser @lagunilla kanskje har prøvd det? 😊

Virker uansett som et interessant alternativ. Er "ekte remap" med mye konfigurasjonsmuligheter, mulighet til å bestille custom maps for å tilpasse til div mods, og til og med mappe selv hvis man går helt bananas. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare lagt inn steg 1 93 AKI tune på min F80. Ikke hatt så mye tid på å gjøre noe mer, men vet at det mye mere alternativer på denne i forhold til JB4. Bruker bærbar PC og ethernet kabel. Ikke prøvd appen ennå.

 

Venter litt ut mot våren, så tenker jeg å legge inn bl.a GTS software på kassa, crackles osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, lagunilla skrev:

Jeg har bare lagt inn steg 1 93 AKI tune på min F80. Ikke hatt så mye tid på å gjøre noe mer, men vet at det mye mere alternativer på denne i forhold til JB4. Bruker bærbar PC og ethernet kabel. Ikke prøvd appen ennå.

 

Venter litt ut mot våren, så tenker jeg å legge inn bl.a GTS software på kassa, crackles osv

Right. Tror appen er ca helt lik pcversjonen.

Jeg får se hvor lang tid de bruker på å lansere jb48 versjon. Men grensesnitt og slikt virker ok?

 

Ser folk virker generelt veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, lagunilla skrev:

Jeg har bare lagt inn steg 1 93 AKI tune på min F80. Ikke hatt så mye tid på å gjøre noe mer, men vet at det mye mere alternativer på denne i forhold til JB4. Bruker bærbar PC og ethernet kabel. Ikke prøvd appen ennå.

 

Venter litt ut mot våren, så tenker jeg å legge inn bl.a GTS software på kassa, crackles osv

GTS software har eg lest en del negative ting om ved vanlig bruk/kjøring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

B58 støtte av bootmod3 er releaset for en drøy uke siden, B48 "coming soon". Venter utålmodig, skal kjøpe og rapportere hvordan det funker så fort det kommer. Tipper jeg kjøper Stage 2 91(95) oktan i første omgang. Evt over på 93(98) oktan når de har kommet med noen revisjoner og tuningen er litt mer moden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Kjører selv bootmod3 stage 2h på min 435i. Jeg er stor fornøyd og elsker brukergrensesnittet! Custom burble settings, eksos ventil i sport modus(sport+ alltid åpen) etc, enkelt å få kontakt med custom tuners og muligheten for å datalogge. Dataloggen er veldig enkel å bruke og gir god oversikt. Man kan og kjøpe en wifi agent slik at man kan ha trådløs og skjult tilkobling mot ECU, jeg har ikke kjøpt en slik enda da jeg skal lage min egen vha raspberry pi 3. Den koster 400kr vs 3000kr+moms, i tillegg syntes jeg det er litt kjekt å bale på med slike småting selv. 

For de som er interessert å se så er her en datalog fra min custom HCP tune hvor bensin trykket faller ettersom jeg ikke har oppgradert HPFP enda:  http://bootmod3.net/www/index.html?q=1565798839743#/drawer/logs. Yter da 445hk på hjul, men risikerer missfire når bensin trykket synker ned mot 1500psi. 

bootmod3 kan jeg gladelig anbefale. Jeg hadde ESS før, angrer ikke på bytte av plattform!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har glemt denne tråden, men siden jeg postet sist så kjører jeg nå på Stage 2 Beta (95okt) med noen justeringer gjort av Halim, og det funker som bare det. Ca 340hk/600nm på hjula mot 250hk/420nm originalt. Helt enig i @Zadikiel sin beskrivelse av plattformen :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Det er det sikkert, men ikke alle som ønsker å dele "offentlig" at de har trimmet bilen. Jeg har hvertfall fortsatt bare positive erfaringer, er over på offisielt/public map nå, ikke lenger beta. Er veldig populært der ute i den vide verden, men virker ikke til å være så kjent i Norge, er ingen offisielle distributører/forhandlere her som jeg vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/18/2020 at 10:30 AM, macrorain said:

Det er det sikkert, men ikke alle som ønsker å dele "offentlig" at de har trimmet bilen. Jeg har hvertfall fortsatt bare positive erfaringer, er over på offisielt/public map nå, ikke lenger beta. Er veldig populært der ute i den vide verden, men virker ikke til å være så kjent i Norge, er ingen offisielle distributører/forhandlere her som jeg vet om.

sender deg en PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...