Mathiaskoningsberg Skrevet April 15, 2019 Share Skrevet April 15, 2019 Hei, mitt første innlegg her. Har gått til innkjøp av en flott og grei 2009 manuell 316i med den velkjente N43 motoren, og har nå truffet på en del feil, blant annet registerkjede og vanos som jeg har skiftet nå nylig. Nå i det siste har jeg merket et veldig rart turtall den hopper opp å ned ved bremsing til rødt lys er det som om den kveles og turtallet dropper nesten helt ned til 0 før det rister og det kommer opp som normalt igjen, ( den har stoppet helt noen ganger). Og nå de siste dagene har den fått en veldig røff gange på tomgang, og turtallet er også ustabilt, legger ved bilde av feilkoden jeg får opp, håper det sier noe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 16, 2019 Share Skrevet April 16, 2019 Ser jo ut som du har glemt noen kontakter en plass. Men slett feilkoder og sjekk på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.A Skrevet April 16, 2019 Share Skrevet April 16, 2019 Er ikke det helt normal oppførsel for N43 😅 Hvordan er den ved kaldstart? Har du litt røff gange da også, kan det være injectorer. Eventuelt Coiler og plugger, men da skulle du muligens hatt en misfire kode. Har du gjort noe med VANOS magnetventiler? Kanskje den som justerer eksosiden har problemer, trenger en rens/bytte. Om ikke du gjorde noe med de når du skiftet register/VANOS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathiaskoningsberg Skrevet April 16, 2019 Forfatter Share Skrevet April 16, 2019 7 timer siden, A.A skrev: Er ikke det helt normal oppførsel for N43 😅 Hvordan er den ved kaldstart? Har du litt røff gange da også, kan det være injectorer. Eventuelt Coiler og plugger, men da skulle du muligens hatt en misfire kode. Har du gjort noe med VANOS magnetventiler? Kanskje den som justerer eksosiden har problemer, trenger en rens/bytte. Om ikke du gjorde noe med de når du skiftet register/VANOS. Ved kaldstart har den pleid å ta tid før den starter, akkurat som om den står og spinner litt?? men ellers fin ved kaldstart. Ja jeg tenker også det skulle vært misfire code i såfall. Ved skifte av kjede osv tok jeg ut og renste magnetventilene ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.A Skrevet April 23, 2019 Share Skrevet April 23, 2019 Kankje en trykktest av bensintilførsel vil gi deg noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå