Mariuse34 Posted May 5, 2019 Share Posted May 5, 2019 Hallois Vurderer en e60 hvor verksted mener girkassemodul må byttes. Går i nødmodus når kald. Restarte og den funker skikkelig bra og som den skal. Vet noen noe om dette? Skal forsøke å skaffe feilkoder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted May 5, 2019 Share Posted May 5, 2019 Det er vel egs, burde være en smal sak å skifte samt kode. Mariuse34 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
quandt1960 Posted May 6, 2019 Share Posted May 6, 2019 Men er det sikkert det er den? Få verksteder som gidder ta seg tid til å virkelig feilsøke skikkelig og anbefaler bare bytte. Kan være så enkelt som en dårlig kontakt eller litt korrosjon på en enkeltkomponent. Ledere etc...for mange moduler havner i bosset unødvendig. Det er i det minste verdt å åpne og ta en liten visuell titt og. Feilkoder er et must her, helst med BMW Ista eller Inpa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariuse34 Posted May 6, 2019 Author Share Posted May 6, 2019 1 time siden, quandt1960 skrev: Men er det sikkert det er den? Få verksteder som gidder ta seg tid til å virkelig feilsøke skikkelig og anbefaler bare bytte. Kan være så enkelt som en dårlig kontakt eller litt korrosjon på en enkeltkomponent. Ledere etc...for mange moduler havner i bosset unødvendig. Det er i det minste verdt å åpne og ta en liten visuell titt og. Feilkoder er et must her, helst med BMW Ista eller Inpa Gode poeng. La oss snu det på huet, kan det være noe vesentlig verre enn den? kan feilsøke en del og i verste fall bare bytte modulen (finnes jo testede brukte til 1000 spenn på nettet), men kjedelig om det forkler en større girkassefeil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
quandt1960 Posted May 6, 2019 Share Posted May 6, 2019 24 minutter siden, Mariuse34 skrev: Gode poeng. La oss snu det på huet, kan det være noe vesentlig verre enn den? kan feilsøke en del og i verste fall bare bytte modulen (finnes jo testede brukte til 1000 spenn på nettet), men kjedelig om det forkler en større girkassefeil. Det kan være flere ting, det kan være CAS (fjernlåssystemet), motorhjerne hvor motoren selv sender girkassen i nødmodus, CAN bus feilsignal, low/high, derfor er diagnose et must. Her er pin-out for girmodul egs: Mariuse34 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariuse34 Posted May 6, 2019 Author Share Posted May 6, 2019 Bilen står på verksted. Eier ba meg ringe dem. De har ikke tid til å svare på hva som er galt. Er det rart folk blir lei og leaser ny bil Link to comment Share on other sites More sharing options...
quandt1960 Posted May 7, 2019 Share Posted May 7, 2019 Merkelig de ikke har tid til å forklare kunden hva som er galt, hva for noe verksted er dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariuse34 Posted May 9, 2019 Author Share Posted May 9, 2019 (edited) Fikk svar nå. Mekonomenverksted "Det er selve Mekatronik uniten som det ligger feil på. Denne delen koster 21265+mva og er ca.4-5 timers jobb å montere samt programmere til bilen. Dette er en jobb vi kan utføre om ønskelig" Edited May 9, 2019 by Mariuse34 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted May 9, 2019 Share Posted May 9, 2019 Aha, da kjøper du bilen og skifter girkassen med en brukt en. Men da blir det ingen fortjeneste på bilen ved salg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariuse34 Posted May 9, 2019 Author Share Posted May 9, 2019 55 minutter siden, Otis skrev: Aha, da kjøper du bilen og skifter girkassen med en brukt en. Men da blir det ingen fortjeneste på bilen ved salg. Noen fortjeneste blir det aldri på dette. Tipper jeg skipper dette og ser etter en med hengerfeste og fungerende girkasse Otis 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted May 9, 2019 Share Posted May 9, 2019 Høres ut som en god idè. Mariuse34 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimhas Posted May 9, 2019 Share Posted May 9, 2019 7 timer siden, Mariuse34 skrev: Noen fortjeneste blir det aldri på dette. Tipper jeg skipper dette og ser etter en med hengerfeste og fungerende girkasse Jeg har en grei E61 med hengerfeste og bra girkasse for salg om du er interessert Link to comment Share on other sites More sharing options...
quandt1960 Posted May 10, 2019 Share Posted May 10, 2019 På 9.5.2019 den 13.55, Mariuse34 skrev: Fikk svar nå. Mekonomenverksted "Det er selve Mekatronik uniten som det ligger feil på. Denne delen koster 21265+mva og er ca.4-5 timers jobb å montere samt programmere til bilen. Dette er en jobb vi kan utføre om ønskelig" Jeg har sett rare ting fra Mekonomen verksted, BMW forsåvidt og men ikke så mye. Hva er feilen? De kan jo ofte overhales, er det en enkel solenoid eller flere som er feil kan disse byttes. Om det første er å bytte hele da er det rimelig å spørre seg om de vet hva de gjør. Å tømme bunnpannen, ta av filter og skru av mekatronikkenheten som vanligvis da tømmer konverteren for olje kan jo umulig ta 4-5 timer. Jeg ville spurt et BMW verksted hva FRU på dette er i følge BMW. Så tatt en diagnose med ISTA og fått nøyaktig feilkode. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariuse34 Posted May 10, 2019 Author Share Posted May 10, 2019 3 timer siden, quandt1960 skrev: Jeg har sett rare ting fra Mekonomen verksted, BMW forsåvidt og men ikke så mye. Hva er feilen? De kan jo ofte overhales, er det en enkel solenoid eller flere som er feil kan disse byttes. Om det første er å bytte hele da er det rimelig å spørre seg om de vet hva de gjør. Å tømme bunnpannen, ta av filter og skru av mekatronikkenheten som vanligvis da tømmer konverteren for olje kan jo umulig ta 4-5 timer. Jeg ville spurt et BMW verksted hva FRU på dette er i følge BMW. Så tatt en diagnose med ISTA og fått nøyaktig feilkode. Jeg er enig. Jeg drar og ser på bilen i morgen og så ser vi. På de fleste biler kan man bytte med et overhalt ventilhus for 3000 kroner pluss arbeid. quandt1960 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariuse34 Posted May 11, 2019 Author Share Posted May 11, 2019 Sykt fin bil. Får feilmeldingen på start up og den kan innimellom skifte bittelitt hardt ned fra 2 til1 på oppbremsing. (må kjenne etter). Veldig fristet på å kjøpe dette prosjektet. Hvor stress er det å bytte ventilblokk i verste fall? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now