Jump to content

E60 525i girkassemodul


Mariuse34
 Share

Recommended Posts

Men er det sikkert det er den? Få verksteder som gidder ta seg tid til å virkelig feilsøke skikkelig og anbefaler bare bytte. Kan være så enkelt som en dårlig kontakt eller litt korrosjon på en enkeltkomponent. Ledere etc...for mange moduler havner i bosset unødvendig. Det er i det minste verdt å åpne og ta en liten visuell titt og. Feilkoder er et must her, helst med BMW Ista eller Inpa

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, quandt1960 skrev:

Men er det sikkert det er den? Få verksteder som gidder ta seg tid til å virkelig feilsøke skikkelig og anbefaler bare bytte. Kan være så enkelt som en dårlig kontakt eller litt korrosjon på en enkeltkomponent. Ledere etc...for mange moduler havner i bosset unødvendig. Det er i det minste verdt å åpne og ta en liten visuell titt og. Feilkoder er et must her, helst med BMW Ista eller Inpa

Gode poeng. La oss snu det på huet, kan det være noe vesentlig verre enn den? kan feilsøke en del og i verste fall bare bytte modulen (finnes jo testede brukte til 1000 spenn på nettet), men kjedelig om det forkler en større girkassefeil. 

Link to comment
Share on other sites

24 minutter siden, Mariuse34 skrev:

Gode poeng. La oss snu det på huet, kan det være noe vesentlig verre enn den? kan feilsøke en del og i verste fall bare bytte modulen (finnes jo testede brukte til 1000 spenn på nettet), men kjedelig om det forkler en større girkassefeil. 

Det kan være flere ting, det kan være CAS (fjernlåssystemet), motorhjerne hvor motoren selv sender girkassen i nødmodus, CAN bus feilsignal, low/high, derfor er diagnose et must. Her er pin-out for girmodul egs: image.png.ccf61e2055d4ec7ba6265c2d7ab20b60.png

Link to comment
Share on other sites

Fikk svar nå. Mekonomenverksted 

"Det er selve Mekatronik uniten som det ligger feil på.

Denne delen koster 21265+mva og er ca.4-5 timers jobb å montere samt programmere til bilen.

Dette er en jobb vi kan utføre om ønskelig" 

Edited by Mariuse34
Link to comment
Share on other sites

55 minutter siden, Otis skrev:

Aha, da kjøper du bilen og skifter girkassen med en brukt en. Men da blir det ingen fortjeneste på bilen ved salg.

Noen fortjeneste blir det aldri på dette. Tipper jeg skipper dette og ser etter en med hengerfeste og fungerende girkasse :)

Link to comment
Share on other sites

7 timer siden, Mariuse34 skrev:

Noen fortjeneste blir det aldri på dette. Tipper jeg skipper dette og ser etter en med hengerfeste og fungerende girkasse :)

Jeg har en grei E61 med hengerfeste og bra girkasse for salg om du er interessert

Link to comment
Share on other sites

På 9.5.2019 den 13.55, Mariuse34 skrev:

Fikk svar nå. Mekonomenverksted 

"Det er selve Mekatronik uniten som det ligger feil på.

Denne delen koster 21265+mva og er ca.4-5 timers jobb å montere samt programmere til bilen.

Dette er en jobb vi kan utføre om ønskelig" 

Jeg har sett rare ting fra Mekonomen verksted, BMW forsåvidt og men ikke så mye. Hva er feilen? De kan jo ofte overhales, er det en enkel solenoid eller flere som er feil kan disse byttes. Om det første er å bytte hele da er det rimelig å spørre seg om de vet hva de gjør. Å tømme bunnpannen, ta av filter og skru av mekatronikkenheten som vanligvis da tømmer konverteren for olje kan jo umulig ta 4-5 timer. Jeg ville spurt et BMW verksted hva FRU på dette er i følge BMW. Så tatt en diagnose med ISTA og fått nøyaktig feilkode. 

Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, quandt1960 skrev:

Jeg har sett rare ting fra Mekonomen verksted, BMW forsåvidt og men ikke så mye. Hva er feilen? De kan jo ofte overhales, er det en enkel solenoid eller flere som er feil kan disse byttes. Om det første er å bytte hele da er det rimelig å spørre seg om de vet hva de gjør. Å tømme bunnpannen, ta av filter og skru av mekatronikkenheten som vanligvis da tømmer konverteren for olje kan jo umulig ta 4-5 timer. Jeg ville spurt et BMW verksted hva FRU på dette er i følge BMW. Så tatt en diagnose med ISTA og fått nøyaktig feilkode. 

Jeg er enig. Jeg drar og ser på bilen i morgen og så ser vi. På de fleste biler kan man bytte med et overhalt ventilhus for 3000 kroner pluss arbeid. 

Link to comment
Share on other sites

Sykt fin bil. Får feilmeldingen på start up og den kan innimellom skifte bittelitt hardt ned fra 2 til1 på oppbremsing. (må kjenne etter). Veldig fristet på å kjøpe dette prosjektet. Hvor stress er det å bytte ventilblokk i verste fall? 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...