Gå til innhold

E46 med sikringsproblemer/GM5modul


Mariuse34
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, 

Dro i helgen for å se på en E61, men ramlet i samme slengen over en E46 jeg kunne forbarme meg over. En 325ix med litt småting. Har overhodet ikke bruk for bilen eller plass til den, men lysten vant over fornuften. Blir å se om jeg får løst problemene her og så sendt bilen videre, det er ikke noe jeg skal beholde. Men det var for galt at den skulle kjøres ned. 

Først og fremst er problemet at vindusvisker, vindusheiser og sentrallås ikke fungerer. Det er temmelig lett å anta GM5-modulen. Jeg har loddet litt før og tenkt å kanskje sjekke ut den? Men hvor får jeg tak i nye releer til modulen? Og jeg sjekket sikring 49. Den var blåst. Satt i ny og den går umiddelbart. 

 

Noen store tenkere som har noe morsomt å komme med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel ordne VIN og km med bmw scanner 1.4 vil jeg anta, har aldri prøvd på E46 vel og merke men antar at det er mulig..
Så kan du sette den opp til bilen med NCS.. Grei skuring det om du har kablene og pcen med program.. :-)

Ellers så finst der ei side som driver med rep av GM5, samt at der er mye god info minnes jeg.
Kanskje du finner noe interessant der.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem å kode opp ny gm5.
Kjøpte en brukt gm5 fra polen en gang, så brukte jeg Ista-P til å kode den opp igjen.
Gikk vel noen minutter fra den hadde hentet ut det den skulle fra andre moduler og kodet ferdig den brukte.

Dette var på en E39.

Edit: Er jo selvfølgelig GM3 på E39, men det spiller nå liten rolle om det er GM3 eller 5 i dette tilfellet.

Endret av Trond H. Olsen
tilleggsinformasjon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...