Mariuse34 Posted May 13, 2019 Share Posted May 13, 2019 Hei, Dro i helgen for å se på en E61, men ramlet i samme slengen over en E46 jeg kunne forbarme meg over. En 325ix med litt småting. Har overhodet ikke bruk for bilen eller plass til den, men lysten vant over fornuften. Blir å se om jeg får løst problemene her og så sendt bilen videre, det er ikke noe jeg skal beholde. Men det var for galt at den skulle kjøres ned. Først og fremst er problemet at vindusvisker, vindusheiser og sentrallås ikke fungerer. Det er temmelig lett å anta GM5-modulen. Jeg har loddet litt før og tenkt å kanskje sjekke ut den? Men hvor får jeg tak i nye releer til modulen? Og jeg sjekket sikring 49. Den var blåst. Satt i ny og den går umiddelbart. Noen store tenkere som har noe morsomt å komme med? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariuse34 Posted May 13, 2019 Author Share Posted May 13, 2019 Hvor stress er det å kode en brukt modul eventuelt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted May 13, 2019 Share Posted May 13, 2019 Det vil jeg tro er kurant, men jeg spekulerer i om man må bruke winkfp pga rammenummer og kilometer? Mariuse34 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alpejohn Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 Man kan vel ordne VIN og km med bmw scanner 1.4 vil jeg anta, har aldri prøvd på E46 vel og merke men antar at det er mulig.. Så kan du sette den opp til bilen med NCS.. Grei skuring det om du har kablene og pcen med program.. Ellers så finst der ei side som driver med rep av GM5, samt at der er mye god info minnes jeg. Kanskje du finner noe interessant der.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trond H. Olsen Posted May 22, 2019 Share Posted May 22, 2019 (edited) Ingen problem å kode opp ny gm5. Kjøpte en brukt gm5 fra polen en gang, så brukte jeg Ista-P til å kode den opp igjen. Gikk vel noen minutter fra den hadde hentet ut det den skulle fra andre moduler og kodet ferdig den brukte. Dette var på en E39. Edit: Er jo selvfølgelig GM3 på E39, men det spiller nå liten rolle om det er GM3 eller 5 i dette tilfellet. Edited May 22, 2019 by Trond H. Olsen tilleggsinformasjon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now