Eivind320x Skrevet Mai 14, 2019 Share Skrevet Mai 14, 2019 Hei folkens. Tidligere i vinter hadde jeg bilen inne hos BMW, fordi det var montert feil luftfilterboks, den hadde ikke 842 spec. Ny korrekt boks er montert og programmert. Etter dette begynte bilen og oppføre seg merkelig. F. eks brukte den 4 liter mer diesel på en 16 mils tur til hjemplassen min i forhold til tilbaketuren. Jeg mistenkte software bug, og ba BMW sjekke samt gi bilen full programmering, dette gjorde de samt sjekket at det ikke var gjort noe feil. Nå har det gått noen uker og i dag begynte den igjen å stoppe hardt, det er akkurat som motoren ikke får gjort seg ferdig med en syklus. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 15, 2019 Share Skrevet Mai 15, 2019 Uten sammenligning forøvrig, så har m57 et luftspjeld som skal strupe lufta til motoren ved stopp. Kan det være noe slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind320x Skrevet Mai 15, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2019 Det vet jeg ikke. Er derfor jeg søker etter hjelp her inne, fordi det ikke er noe som logisk forklarer symptomene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mai 18, 2019 Share Skrevet Mai 18, 2019 På 15.5.2019 den 6.21, Otis skrev: Uten sammenligning forøvrig, så har m57 et luftspjeld som skal strupe lufta til motoren ved stopp. Kan det være noe slikt? Samme med N47 og, men har ingen erfaring med B47 men vil jo tro filosofien er den samme. Men om det er noe gale med den burde jo vel det komme på en diagnose da det er elektronisk styrt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 18, 2019 Share Skrevet Mai 18, 2019 Litt usikker på om jeg skjønner problemstillingen. Når du stopper motore kuttes innsprøytning umiddelbart. Det er da kun bevegelsesenergien/massetregheten som gjør at det tar noe tid før motor stopper å rotere. Alle diesel med DPF (fom m47n2 / m57n) har spjeldet som nevnes, og det er der primært for dpf regen, men brukes altså også til å stoppe motor hurtigere for å unngå raklinga. Man kan tydelig høre at det åpner igjen etter stans. "software bugs" på den måten du nevner er heller ikke en greie. Er all hardware montert riktig sammen? Ingen lekkasjer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind320x Skrevet Mai 18, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2019 Det startet med at jeg i fjor høst fikk vite at fabrikken hadde levert bilen uten cold climate pakken. Det var i hovedsak forskjell på luftfilterboksene også manglet det en snøventil. Dette ble byttet, men da startet også problemene. Når jeg trykker på start/stoppknappen stopper bilen like hardt som om jeg skulle ha kveldt den, som om det var en manuelbil. Det finnes heller ikke feilkoder. BMW verkstedet har gått igjennom bilen å sjekket at hardware er ok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå