Gå til innhold

Bjørn.e92
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen drukner seg selv i bensin, tennplugger er svarte, gir pottesmell, bilen gir missfire her og der,  rister spesielt på lavt turtall, og yter dårlig. Dyser ser ikke ut til å lekke.

Litt om bilen: 325i oppgradert til 330i med mossleman preformance pack. Kjørt fint med denne oppgraderingen lenge. Installerte grenrør som funket fint en stund, men nå er bilen nesten ikke brukbar. Grenrørene har hullene til O2-sensorer plassert rett etter cylinder 2 og 5, så de måler ikke gjennomsnitt av hele banken, men heller bare forholdet i 1 cylinder. Vill vært helt logisk om dette er årsaken, og at O2-sensorene leser feil og ber om mer drivstoff, men noen som vet om man kan få dette til å funke? Få en custome tune kanskje?

headers.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg monterte grenrørene så fjernet jeg imidlertidig de primære sensorene og kjørte uten noen dager. Det funket faktisk fint. Så monterte jeg sensorene og fikk da fjernet feilmelding for preheat bank 1 og 2. Kjørte slik et par uker tenker jeg, kanskje 1k km. Så kom det plutselig. Reprogrammerte ECU nå. Da gikk den konge 1km så begynte den igjen.

Mange takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...