laffe Posted May 29, 2019 Share Posted May 29, 2019 Hei, Dama kjørte bilen til barnehagen idag, da starta bilen fint. Etter levering i barnehage ville ikke bilen starte. Ingen reaksjon når startknapp presses inn og i tillegg lyser gul motorlampe. Men ellers virkee alt elektrisk. Veihjelpen prøvde med nødstrøm, men det hjalp ikke. Men batterispenning var veldig lav sa de, 11.7v stod det på hjelpestarteren. Måtte også bruke nødfunskjonen på girspaken for å bilen i fri da bilen skulle opp på berginsbil. Leste av feilkoder selv med Carly og de indikerer feil på DPF og glødeplugger såvidt jeg kan tolke, men ikke hatt noe problemer med det til nå. Legger ved feilkodene. Har en følese av at problemene kan skyldes lite strøm selv om vi prøvde med hjelpestartere uten at det hjalp. Noen som har noen andre teorier? Er forresten en 08 modell 520d med 180000km på telleren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evopower Posted May 29, 2019 Share Posted May 29, 2019 Om du fikk starthjelp men likevel ikke får nok strøm til å starte bilen, vil jeg tro du har en strømkabel under bilen som er irret eller nesten korrodert av. Vanlig feil, og det ligger en del diy tråder om dette. Verdt å sjekle ut først iallefall. laffe 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
laffe Posted May 29, 2019 Author Share Posted May 29, 2019 Bra tips, skal se om jeg får sjekka det ut før Sulland tar den inn på fredag. Antar at feil på DPF/gløding ikke hindrer bilen i å dra rundt starteren når man trykker på startknappen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evopower Posted May 29, 2019 Share Posted May 29, 2019 Stemmer det. Skal kunne dra på starteren uten gløding. Men når det er sagt så får disse bilene opp alle slags feilmeldinger som ikke har sammenheng med noe, så fort strømmen forsvinner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
laffe Posted May 30, 2019 Author Share Posted May 30, 2019 Takker for svar @Evopower Får se om jeg tar turen innom verkstedet i dag og tar en titt selv eller om jeg avventer og ser hva de finner ut. Vurderte å prøve og koble av IBS (fordi jeg så en youtube video der noen gjorde det) også prøve å starte. Men usikker på om det har noe for seg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted May 30, 2019 Share Posted May 30, 2019 IBS skal ikke påvirke start. Men sjekk nå kabel i motorrommet, den er nede på passasjersiden. Du ser den tydelig fra høyre side. laffe 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
laffe Posted May 30, 2019 Author Share Posted May 30, 2019 (edited) 5 timer siden, Otis skrev: IBS skal ikke påvirke start. Men sjekk nå kabel i motorrommet, den er nede på passasjersiden. Du ser den tydelig fra høyre side. Regner med det er denne du mener? Edited May 30, 2019 by laffe Evopower 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
laffe Posted May 30, 2019 Author Share Posted May 30, 2019 Den så i hvertfall ikke bra ut i kontaktpunktet. Fikk ikke til å sjekke den grundigere da bilen står på P-plassen og såvidt jeg kan se må man av med litt deksel under for å følge den videre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
laffe Posted June 2, 2019 Author Share Posted June 2, 2019 Ble litt usikker jeg når jeg sjekka ETKn, men antar at kabelen jeg tok bilde av er en jordingskabel. I såfall kan jeg vel ta en startkabel fra jordingspunktet på venstre dempertårn og ned til avbildet kabel og deretter se om jeg får start. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BRIO Posted June 8, 2019 Share Posted June 8, 2019 På 30.5.2019 den 10.25, Otis skrev: IBS skal ikke påvirke start. Men sjekk nå kabel i motorrommet, den er nede på passasjersiden. Du ser den tydelig fra høyre side. På min 06 mod gjorde IBS at jeg ikke fikk start. Koblet ut IBS og fikk start med en gang. 08 modeller har en forbedret versjon av IBS så jeg vet ikke om den kan være problemet her. Kan være verdt et forsøk å koble den ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
laffe Posted June 15, 2019 Author Share Posted June 15, 2019 Liten oppdatering: Rakk aldri å se skikkelig på det selv, men det var jordingskabelen til motoren (som jeg avbildet lengre opp i tråden) som var årsaken. Burde jo tatt denne selv, men ble for lite tid så det ble verkstedfix. Litt behagelig en gang i blandt det også🙂 Otis and Evopower 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now