Weiders Skrevet Juni 11, 2019 Share Skrevet Juni 11, 2019 (endret) Det drypper bittelitt kjølevæske fra området rundt ekspansjonstanken når jeg har strukket litt på høyrebeinet en stund, ved vanlig kjøring og tomgang drypper det ikke i det hele tatt. Motortempnåla er alltid en halv millimeter over midten og kryper videre over i køkjøring når det er jævlig varmt ute, aldri ellers, selv ikke ved alminnelig grisekjøring. Eksos er ikke hvit, så jeg satser på at det ikke er toppakningen. Er det bare at kjølinga ikke er helt tett som forårsaker dette eller kan det være noe annet? Hvilke deler på bildet burde jeg prøve å bytte i så fall hvis det er her feilen sansynligvis ligger? Endret Juni 11, 2019 av Weiders Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Juni 12, 2019 Share Skrevet Juni 12, 2019 (endret) Sprekk i ekspansjonstank eller tilhørende plast. Endret Juni 12, 2019 av CrZyWiz Weiders reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juni 12, 2019 Share Skrevet Juni 12, 2019 Radiator i bunnen pleier bli dårlig da den korroderer, den pleier også bule ut om den er gammel. Når du får litt lekkasje så synker trykket i kretsen og temp. øker, da blir kretsen i praksis delvis åpnet og du innfører mikrobobler i systemet så du får dårligere kjølekapasitet på væsken. Dårlig kjølesystem er en dreper for M52 motoren om du ikke fikser det. Gå over alle slanger, bytt radiator om den er gammel, ikke vits å bare bytte eksp.tank da for det vil ikke holde. Sjekk vannpumpen og termostaten, spesielt huset pleier sprekke, ofte steder du ikke lett ser. Gå over viskosekobling til motorviften, om du har AC er du nødt til å være sikker på at den elektriske viften til AC kondenseren fungerer på stage 1 og 2. Om ikke så forplanter varmen seg derfra inn i radiatoren og overbelaster hele systemet. Luft systemet skikkelig (sørg for at du er sikker at AUX vannpumpen funker) egen tråd på lufting av disse motorene. Følg så med min stand og maks stand over tid. Om du taper kjølevæske på mer enn et hakk i uken på eksp.tank ville jeg tatt en CO test av systemet. Vanndamp fra eksos er en dårlig diagnose da noe vanndamp er normalt. MrBrum reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Weiders Skrevet Juni 13, 2019 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2019 På 12.6.2019 den 10.28, quandt1960 skrev: Radiator i bunnen pleier bli dårlig da den korroderer, den pleier også bule ut om den er gammel. Når du får litt lekkasje så synker trykket i kretsen og temp. øker, da blir kretsen i praksis delvis åpnet og du innfører mikrobobler i systemet så du får dårligere kjølekapasitet på væsken. Dårlig kjølesystem er en dreper for M52 motoren om du ikke fikser det. Gå over alle slanger, bytt radiator om den er gammel, ikke vits å bare bytte eksp.tank da for det vil ikke holde. Sjekk vannpumpen og termostaten, spesielt huset pleier sprekke, ofte steder du ikke lett ser. Gå over viskosekobling til motorviften, om du har AC er du nødt til å være sikker på at den elektriske viften til AC kondenseren fungerer på stage 1 og 2. Om ikke så forplanter varmen seg derfra inn i radiatoren og overbelaster hele systemet. Luft systemet skikkelig (sørg for at du er sikker at AUX vannpumpen funker) egen tråd på lufting av disse motorene. Følg så med min stand og maks stand over tid. Om du taper kjølevæske på mer enn et hakk i uken på eksp.tank ville jeg tatt en CO test av systemet. Vanndamp fra eksos er en dårlig diagnose da noe vanndamp er normalt. Mange takk for svar, da blir det visst dyrt denne gangen også. Faen😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juni 13, 2019 Share Skrevet Juni 13, 2019 1 time siden, Weiders skrev: Mange takk for svar, da blir det visst dyrt denne gangen også. Faen😅 Om du gjør ting selv så sparer du mye, trenger ikke orginaldeler for at det skal fungere bra. sondre reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Weiders Skrevet Juni 15, 2019 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2019 På 13.6.2019 den 12.47, quandt1960 skrev: Om du gjør ting selv så sparer du mye, trenger ikke orginaldeler for at det skal fungere bra. Ble en Nissens radiator, ny termostat, vannpumpe, termostathus, viskosekobling og nye slanger, så får vi håpe det holder👍 quandt1960 og sveigis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juni 17, 2019 Share Skrevet Juni 17, 2019 På 15.6.2019 den 18.36, Weiders skrev: Ble en Nissens radiator, ny termostat, vannpumpe, termostathus, viskosekobling og nye slanger, så får vi håpe det holder👍 Kjører selv med Nissens som dette og er meget fornøyd. Mye bedre kjølekapasitet enn den gamle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Weiders Skrevet Juni 17, 2019 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2019 1 time siden, quandt1960 skrev: Kjører selv med Nissens som dette og er meget fornøyd. Mye bedre kjølekapasitet enn den gamle. Godt å høre, ble anbefalt nettopp Nissens fra en fyr som hadde skrudd myyye E34 og E36, han mente denne var helt konge han også😁 quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juni 17, 2019 Share Skrevet Juni 17, 2019 1 time siden, Weiders skrev: Godt å høre, ble anbefalt nettopp Nissens fra en fyr som hadde skrudd myyye E34 og E36, han mente denne var helt konge han også😁 Ja de er det, de har faktisk litt større diameter på kjøleribbene så de kjøler bedre Weiders reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå