Gå til innhold

Løst! E91 lci 320i tungstartet. - Bmw verksted ubrukelig!?


Torbjørn E39
 Share

Anbefalte innlegg

Fått trøbbel med min 2011 320i lci bensinmotor, den sliter ofte med å starte, kjører starter helt til den stopper, trykker startknapp igjen og den starter. Litt rufsete tomgang også helt fin. Merker ingenting under kjøring men har men jeg kjenner den smånapper rubdt 2000omdr. Hatt bilen på bmw verksted idag for diagnose men den viser ingen feil..

Jeg har sagt jeg synes det er rart at diagnose ikke viser noe feil overhode iom trøbbel med start har vedvart og blitt verre siste tiden. Eller er det slik at så lenge diagnose ikke viser feil så sjekker de ikke fysisk coil, plugger osv?

Bilen fikk nytt register og strammere osv i januar pga strekt kjede, uten havari i forkant. Jeg har måttet etterfylle 1liter olje nå siden jan, kjørt ca 4000km siden jan.

Noen med tips? Vurderer nesten å kjøpe live obd feilkodeleser å prøve å lese ut direkte når dette skjer.

Endret av Torbjørn E39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dro til et opel verksted der jeg kjenner en, han mente det var meget betenkelig at et verksted ikke fysisk leter etter feil annet en diagnose med en slik beskrivelse av feil/symptomer. De tok bilen inn og fant ut flere ting. Den mister bensintrykket kort tid etter stopp av motor, kan være injektor som lekker eller bensintrykkregulatoren som fusker. Ved nærmere ettersyn sjekket de plugger og pluggen på syl 3 var druknet i bensin. Injektor på denne lekker. Men de fant også en plugg som var meget løs, altså ikke festet ordentlig. Dette kan være årsaken til at den har lugget på 1800-2000rpm, dette har bmw verkstedet fått beskjed om å sjekke flere ganger uten at de har funnet ut av det.

Jeg er mildt sagt sjokkert at dette i det hele tatt går an! Vi snakker tross alt om et bmw merkeverksted jeg har vært kunde hos i 20år! I tillegg til dette har de blitt mye dyrere enn andre verksted, ja jeg sjekker pris når de ikke klarer å levere service og kvalitet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis rekker jeg å få dette dekket av bruktbilgarantien, har 1500km igjen av garantien. Men utifra bmw verkstedets konklusjon tidligere ville nok dette ikke blitt funnet utav før jeg hadde fått komplett driftstans på motor og tauing, sannsynligvis midt i ferieturen. Bmw verkstedet litt flau men ingen beklagelse.. Blir faktisk veldig skuffet over gjentatte ganger de ikke leverer servicen og kvaliteten man forventer, ikke bmw verdig spør du meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Otis skrev:

Mulig det er taktikk for å spare penger?

Nei, for jeg kjøpte bilen ett annet sted og de står for bruktbilgarantien, så for bmw verkstedet var det bare å feilsøke, finne feilen, reparere og tjene penger. Så burde være i deres interesse å tjene penger skulle jeg tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, BMWE39turbo skrev:

Lugginga du snakka om på 1800-2000 omdr.  Var den der uansett kor mykje gasspådrag? Har noke lignande problem på samme turtall, men kun når ein såvidt er borti gassen for å opprettholde farten og turtallet. 

Kun på jevn kjøring på det turtallet. Ikke noe lugging ved pådrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

På tirsdag var bilen inne på bmw verkstedet for bytting av injektor på sylinder 3, da denne måtte kodes etter bytte og opel verksted sa det var enkleste å ta alt hos bmw. Ba de om å bytte til nye plugger samtidig da den på sylinder 3 er meget sotet pga druknet i bensin over tid. Første som møtte meg da jeg åpnet døren var lokket til obd kontakten på golvet... Aaaah ikke akkurat største problemet men nok til at jeg blir irritert! 

Men nå går bilen renere og bedre enn noengang. Så da blir det å bruke opel verksted for service og vedlikehold av bimmern. Fornuftige priser, god service og kvalitet på utført jobb. 

Også bestilt meg carly for selvdiagnose og koding. Skal prøve gratis appn først og deretter teste fullversjonen, så får vi se om det er verdt penga...

Endret av Torbjørn E39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...