Gå til innhold

Drivaksel foran X5

Margeir
 Share

Anbefalte innlegg

Driver å bytter drivaksel på X5n, MEN jeg får den faen ikke inn igjen fordi den låse ringen vil ikke går i sporet sitt, noen som har gode tips på hvordan man får den inn? Og hva er konsekvensen av kjøre uten den låse ringen? Dette er venstre side.

I tillegg så vil ikke drivakselen ut av spindelen høyre side, noen tips der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at jeg fikk den ut uten verktøyet, og fleste videoer jeg har sett ikke nevner det verktøyet og hvor skal en vanlig mann i gaten finne sånt verktøy?

som han her ingen spesial verktøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quandt elsker å bruke så mye spesialverktøy som mulig ;)

Men hvis jeg skjønner deg rett så er det mot diffen du ikke får den til å låse? Denne må låse. Hvis ikke gjør du deg selv en god gammel bjørnetjeneste. Sjekk at den sitter som den skal og ikke er skadet, og gi den et godt "kakk" for hånd ved at du bruker bevegelsen tilgjengelig i akslingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, TRF skrev:

Quandt elsker å bruke så mye spesialverktøy som mulig ;)

Men hvis jeg skjønner deg rett så er det mot diffen du ikke får den til å låse? Denne må låse. Hvis ikke gjør du deg selv en god gammel bjørnetjeneste. Sjekk at den sitter som den skal og ikke er skadet, og gi den et godt "kakk" for hånd ved at du bruker bevegelsen tilgjengelig i akslingen. 

Har drevet på i 2 dager ute i varmen, tar meg en pause i dag og prøver igjen i morgen.

Den sitter egentlig fast ute ved hjulet, å få dem ut av diffen var ikke noe problem 😄 å få dem inn igjen med låsering er en annen historie 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det sitter skikkelig fast er det ikke tvil om at god tilgang på spesialverktøy som Quandt nevner er en stor fordel.

Skal du dælje løs må du være obs på å ikke skade drivaksel eller gjenger. Men de pleier å komme.

Hva er problemet med låseringen? Bare at du ikke får dem til å gå i lås? I så fall allerede nevnte metode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer får den ikke til å gå i lås, prøvde og prøvde har ikke gitt opp helt ennå.

Skulle egentlig bare bytte bremser, men så at den ene drivakselen så hadde belgen revnet helt og sprutet fett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Otis skrev:

Var det bare skitt?

Var ikke noe problem å få av på venstre side, men var skitt å få inn igjen.

På høyre side var det skitt å få av måtte bruke en 3 armet avdrager pluss varme for å få av, å få inn var ikke noe problem. Som det vises litt på bildene var det litt overflate rust som nok gjorde at den satt mere fast.

Endret av Margeir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...