Gå til innhold

bmw e38 kamakselsensor 740il


Kristian393
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Kolstad Jr. skrev:

Hei.

Kamsensoren sitter under toppdekselet, rett til venstre for peilepinnen (når du står foran bilen og ser på motoren).

Ja set vet jeg, jeg byttet den sensoren men fikk fortsatt feilkode «inlet chamshaft sensor» A10FFD4A-14F2-4E9E-B20E-5BA3C40E0A6D.thumb.png.4a8722ca95a39161d4cd292f30ec054d.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, quandt1960 skrev:

En defekt veivakselsensor vil kutte drivstofftilførselen

Ja, men trådstarter sier ingenting om symptomene. Veivakselsensoren kan være dårlig, men ikke helt gåen. Da kan man f.eks. oppleve at man må kinne lenge og mange ganger før den starter og evt. Stoppe igjen like etter oppstart.

Endret av Kolstad Jr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kolstad Jr. skrev:

Ja, men trådstarter sier ingenting om symptomene. Veivakselsensoren kan være dårlig, men ikke helt gåen. Da kan man f.eks. oppleve at man må kinne lenge og mange ganger før den starter og evt. Stoppe igjen like etter oppstart.

Den kan være veldig tungstartet trodde dette kun være pga kamakselsensoren så jeg byttet den men den va fortsatt tungstartet 

 

det rare er at den starter lett når den er kald og når den blir varm så blir den tungstartet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kolstad Jr. skrev:

Ja, men trådstarter sier ingenting om symptomene. Veivakselsensoren kan være dårlig, men ikke helt gåen. Da kan man f.eks. oppleve at man må kinne lenge og mange ganger før den starter og evt. Stoppe igjen like etter oppstart.

Men hva hvis jeg tar den gamle kamakselsensoren og bruker den til veivakselsenor😂

for da er ikke kamakselsensoren ødelakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Kristian393 skrev:

Den kan være veldig tungstartet trodde dette kun være pga kamakselsensoren så jeg byttet den men den va fortsatt tungstartet 

 

det rare er at den starter lett når den er kald og når den blir varm så blir den tungstartet 

Hadde samme symptomene på min 540i, da var det kamsensoren..

Ville nok byttet veivsensoren også. Skal sitte under ved girkassehuset, men usikker på akkurat hvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2019 den 9.23, Otis skrev:

Hvorfor skal man bytte så mye deler før man er sikre på hva som er defekt? Mål ohm på sensorene og se hva du får. Antar rundt 2-5 ohm siden det er en standard sensor.

skal prøve :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...