Kristian393 Posted July 2, 2019 Share Posted July 2, 2019 hei jeg har fått feilkode på inlet chamshaft sensoren, noen som vet hvor den ligger er en m60 motor, jeg vet at det er en sensor med luftfilterboksen men finner ikke den andre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kolstad Jr. Posted July 3, 2019 Share Posted July 3, 2019 Hei. Kamsensoren sitter under toppdekselet, rett til venstre for peilepinnen (når du står foran bilen og ser på motoren). Kristian393 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
quandt1960 Posted July 3, 2019 Share Posted July 3, 2019 Er det ikke to stykk på M60/62? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristian393 Posted July 3, 2019 Author Share Posted July 3, 2019 2 timer siden, Kolstad Jr. skrev: Hei. Kamsensoren sitter under toppdekselet, rett til venstre for peilepinnen (når du står foran bilen og ser på motoren). Ja set vet jeg, jeg byttet den sensoren men fikk fortsatt feilkode «inlet chamshaft sensor» Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kolstad Jr. Posted July 3, 2019 Share Posted July 3, 2019 3 timer siden, Kristian393 skrev: Ja set vet jeg, jeg byttet den sensoren men fikk fortsatt feilkode «inlet chamshaft sensor» Kan være veiv sensoren da. Disse kommuniserer sammen og kan gi samme feilkode. Kristian393 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
quandt1960 Posted July 3, 2019 Share Posted July 3, 2019 En defekt veivakselsensor vil kutte drivstofftilførselen Kristian393 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristian393 Posted July 3, 2019 Author Share Posted July 3, 2019 1 time siden, quandt1960 skrev: En defekt veivakselsensor vil kutte drivstofftilførselen vet du hvor den ligger? ved girkassen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kolstad Jr. Posted July 3, 2019 Share Posted July 3, 2019 (edited) 2 timer siden, quandt1960 skrev: En defekt veivakselsensor vil kutte drivstofftilførselen Ja, men trådstarter sier ingenting om symptomene. Veivakselsensoren kan være dårlig, men ikke helt gåen. Da kan man f.eks. oppleve at man må kinne lenge og mange ganger før den starter og evt. Stoppe igjen like etter oppstart. Edited July 3, 2019 by Kolstad Jr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristian393 Posted July 3, 2019 Author Share Posted July 3, 2019 4 minutter siden, Kolstad Jr. skrev: Ja, men trådstarter sier ingenting om symptomene. Veivakselsensoren kan være dårlig, men ikke helt gåen. Da kan man f.eks. oppleve at man må kinne lenge og mange ganger før den starter og evt. Stoppe igjen like etter oppstart. Den kan være veldig tungstartet trodde dette kun være pga kamakselsensoren så jeg byttet den men den va fortsatt tungstartet det rare er at den starter lett når den er kald og når den blir varm så blir den tungstartet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristian393 Posted July 3, 2019 Author Share Posted July 3, 2019 10 minutter siden, Kolstad Jr. skrev: Ja, men trådstarter sier ingenting om symptomene. Veivakselsensoren kan være dårlig, men ikke helt gåen. Da kan man f.eks. oppleve at man må kinne lenge og mange ganger før den starter og evt. Stoppe igjen like etter oppstart. Men hva hvis jeg tar den gamle kamakselsensoren og bruker den til veivakselsenor😂 for da er ikke kamakselsensoren ødelakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kolstad Jr. Posted July 3, 2019 Share Posted July 3, 2019 12 minutter siden, Kristian393 skrev: Den kan være veldig tungstartet trodde dette kun være pga kamakselsensoren så jeg byttet den men den va fortsatt tungstartet det rare er at den starter lett når den er kald og når den blir varm så blir den tungstartet Hadde samme symptomene på min 540i, da var det kamsensoren.. Ville nok byttet veivsensoren også. Skal sitte under ved girkassehuset, men usikker på akkurat hvor. Kristian393 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristian393 Posted July 3, 2019 Author Share Posted July 3, 2019 Ukei tusen takk for svar! Kolstad Jr. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted July 4, 2019 Share Posted July 4, 2019 Hvorfor skal man bytte så mye deler før man er sikre på hva som er defekt? Mål ohm på sensorene og se hva du får. Antar rundt 2-5 ohm siden det er en standard sensor. Kristian393 and quandt1960 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristian393 Posted July 5, 2019 Author Share Posted July 5, 2019 På 4.7.2019 den 9.23, Otis skrev: Hvorfor skal man bytte så mye deler før man er sikre på hva som er defekt? Mål ohm på sensorene og se hva du får. Antar rundt 2-5 ohm siden det er en standard sensor. skal prøve Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now