Gå til innhold

Hjelp med ny clutch til E36 M3

Slavearbeider'n
 Share

Anbefalte innlegg

Har nappa ut motoren og ser at jeg burde innstallere ny cluch og sikkert ny trykkplate. Noe som har noe tips?

Bilen brukes som daily og litt kjøring på bane av og til så en clutch som tåler litt juling gjør ingenting. Men det skal være mulig å sitte i kø med clutchen uten å få krampe i beinet.

Clutchen jeg har idag er kjempefornøyd med, blitt fortalt at det er en sinterclutch 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekka om du har org svinghjul da? (dobbelmasse) 

dersom du har enkelmasse så kan du kanskje ikke kjøpe clutch kit til e36 m3 men tilpasset girkasse og svinghjulet. 

på min 3.2 har jeg kjøpt lettvekts svinghjul tilpasset e34 m5 sachs racing 765 trykkplate og sachs racing organisk fjæra lamell til min kasse ( 6 trinns ZF fra Z4M) 

liker ikke sinter selv da det blir litt for nykkete til daglig. Husker ikke i farta hvor mye oppsettet var specca for, men jeg skal ha ca 500hk i min. 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, E.C. skrev:

Er ikke det letteste å kjøpe det samme som du har, siden du er fornøyd med det? Du har bokstavelig talt delenummer stemplet inn og vet at det passer.

Bestilte samme i stad fra Koed. Kunne være noen hadde noen andre innvendinger. Uansett fornøyd med det forrige oppsettet, ser da ingen vits å endre på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...