Gå til innhold

Har m47tu2d20 problemer med registerkjedet?


bmwneeder95
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nylig kjøpt meg en e90 318d 2007mod. Lurer på om det er ett kjent att registerkjedet ryker på m47tu2d20? Har prøvd å lese på dette men finner ingenting (håper att det ikke finnes noe pga. att dette ikke er ett problem hos disse motorene 😂). Men for å være sikker så spør jeg allikevel. Hører mere og mere att generelt e90'er sliter med dette.

Takk for svar på forhånd.😊

 

 

 

 

20190713_190533.jpg

Endret av bmwneeder95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

M47 sliter i grunn ikke med registerkjedet.

Angående det med E90 så er det hovedsaklig kun de med firesylindret motor (M47 er unntaket) som sliter med registerkjedet i større grad. Bensin og diesel.

Rekkesekserene er mye bedre på dette området. Har dog vært noen tilfeller på diesel motorene. Spesielt N57, siden den er "i slekt" med N47.

På M47 er det i grunn bare turbo du må holde styr på. Bytte veivhusfilter og motorolje jevnlig.

Bør og fjerne swirlflaps fra innsuget hvis det ikke er gjort enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Daniel. skrev:

Nei.

M47 sliter i grunn ikke med registerkjedet.

Angående det med E90 så er det hovedsaklig kun de med firesylindret motor (M47 er unntaket) som sliter med registerkjedet i større grad. Bensin og diesel.

Rekkesekserene er mye bedre på dette området. Har dog vært noen tilfeller på diesel motorene. Spesielt N57, siden den er "i slekt" med N47.

På M47 er det i grunn bare turbo du må holde styr på. Bytte veivhusfilter og motorolje jevnlig.

Bør og fjerne swirlflaps fra innsuget hvis det ikke er gjort enda.

Veit du som ca. hvilken intervall man bør skifte veivhusventilasjons filteret? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, bmwneeder95 skrev:

Veit du som ca. hvilken intervall man bør skifte veivhusventilasjons filteret? 

Har sett enkelte si hvert andre eller tredje oljeskift. Men det tror jeg mest gjelder de som har "dassrull filteret" som ser slik ut:

FirstImage?articleNumber=15-V20-0954&siz

Disse som har slik plast dings tror jeg ikke trengs å bytte like ofte:

IMG_0798.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Daniel. skrev:

Har sett enkelte si hvert andre eller tredje oljeskift. Men det tror jeg mest gjelder de som har "dassrull filteret" som ser slik ut:

FirstImage?articleNumber=15-V20-0954&siz

Disse som har slik plast dings tror jeg ikke trengs å bytte like ofte:

IMG_0798.JPG

Okei. Tusen takk for gode svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blå tøyfilteret var det første, jeg hadde det selv på en M57D30, disse ble etterhvert tette og dette kunne medføre turbohavari, disse skal byttes jevnlig.

På E60 kom vortex filteret, dette er et syklonfilter som varer "evig" selv om ingenting gjør det selvsagt.

Jeg bytta selv fra det blå tøyfilteret til vortex på min gamle E39, disse passer om hverandre.

Men egentlig så er det bare det blå gamle tøyfilteret som filtrerer ut gørra slik at det ikke går tilbake i bunnpanne, syklonfilteret har ikke noe sted å gjøre av gørra så hadde det vært idag så tror jeg je hadde valgt det gamle blå tøyfilteret, det er ikke et problem så lenge det skiftes jevnlig, selv bytta jeg 1 gang i året, 25-30kkm.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...