Gå til innhold

BMW F10 Motorfester


andreaskarm
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har jo som kjent kjøpt meg en 2012 modell BMW F10. Når jeg dytter i motoren beveger den seg litt sidelengs, mer enn jeg feks er vant med i fra X1 eller tidligere BMWer. Men da har motorfestene vært annerledes. Her står den jo på noen slags hydro fester. Har lest litt at de skal være mjuke ved lav turtall og bli hardere med mer turtall. Stemmer dette? Eller er mine rett og slett slitt?

For info så merker jeg ikke noe vibrasjon inne i bilen eller ellers. Alt er helt fint. 

Endret av andreaskarm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

F10 N47 er levert med to typer motorfester avhengig av år. 2010/2011 modeller har vakumstyrte motorfester, slik biler med N57 har. Det er motorfester som fungerer slik du beskriver.

2012 modellåret gikk BMW vekk fra disse og monterte kun plaine motorfester, ingen vakumstyring. N57 beholdt dog vakumstyrte motorfester. 

Husker ikke helt hvilken årsmodell du hadde i X1, men noen av årsmodellene på X1 er faktisk levert med vakumstyrte fester. Samme med E60/E61 forøvrig  (så at du nevnte E61 i fb innlegget ditt)

Mine fester er bytta, så de er så og si nye. Dette er samme type motorfester som du har. Det er litt bevegelse om du tar tak i motor og dytter den frem og tilbake, men vil tro at noe bevegelse er greit så lenge det ikke vibbrerer eller beveger på seg kraftig når du gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, andreaskarm skrev:

Pratet med bavaria nå og de sa jeg hadde motorfester som endrer sin hardhet etter behov. Motoren min beveger seg litt når jeg ruser motoren. 

Bavaria tar helt feil. Søk opp din bil på delekatalogen (gjorde det selv nå) og motorfestene som hører til denne har ingen nippel eller tilgang for vakumslanger. Sjekk samtidig f.eks en 2010 520d, og der ser du at den bilen har helt annet delenr på motorfestene. Disse motorfestene har vakumstyring. 

Så da må jeg nesten spørre Bavaria, hvordan er det bilen din endrer hardhet etter behov?

Kan legge til at @BimmerFan! fikk nøyaktig samme beskjed, helt til de løfta bilen og sjekka at motorfestene ikke er vakumstyrt. Snakk om en 2012 520d det også. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...