e39-e60 Posted August 2, 2019 Share Posted August 2, 2019 I pottene på min f06 650 er det et spjeld foran ett av utløpene på hver side. Dette betyr vel da at jeg har det som heter "valve-operated active sport exhaust system". Er det noen som vet hvordan dette fungerer? Når jeg starter bilen er spjeldene lukket, uavhengig om den står i Comfort eller Sport. Åpnes de først ved et visst turtall eller hastighet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hpi Posted August 2, 2019 Share Posted August 2, 2019 De er vacuum styrt. De åpner ved et visst turtall/belastning. Noen holder de åpne med strips eller slangeklemme. De kan også åpnes med f. Eks Carly diagnose Link to comment Share on other sites More sharing options...
e39-e60 Posted August 2, 2019 Author Share Posted August 2, 2019 (edited) Hei! Takk for svar! Jeg har en OBD-link, http://www.obdlink.com/mxp/ Denne er så vidt jeg vet ikke helt ulik Carly? Kan en lett styre ventilene med appen? Edited August 2, 2019 by e39-e60 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hpi Posted August 2, 2019 Share Posted August 2, 2019 Ja det er enkelt i Carly appen, flappene stenger igjen når du lukker appen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hpi Posted August 2, 2019 Share Posted August 2, 2019 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ahj Posted August 2, 2019 Share Posted August 2, 2019 41 minutter siden, Hpi skrev: De er vacuum styrt. De åpner ved et visst turtall/belastning. Noen holder de åpne med strips eller slangeklemme. De kan også åpnes med f. Eks Carly diagnose Kan disse være elektrisk styrt også? Ser på G serie er dem det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hpi Posted August 2, 2019 Share Posted August 2, 2019 Det stemmer helt sikkert ahj 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
quandt1960 Posted August 6, 2019 Share Posted August 6, 2019 De er elektrisk styrt men drevet med vakuum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts