Gå til innhold

Er motorfestet mitt gåent eller er det mangel på vakum?


Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Oppdaget plutselig at motoren lever veldig mye ved "fremmoverkjøring", altså den letter seg på førersiden.
Ved nærmere inspeksjon så er det senteret i motorfestet som gir etter og motoren kan løfte seg.
Men det stopper på et punkt, akkurat som at det strekker seg ut 3-4 cm men så stopper det.

Da lurer jeg på, er det gåent, eller er det mangel på vakum som gjør at det er helt "løst"?
Jeg har ikke fått sett etter om slangen har hoppet av enda, skal se på det senere.
De ble bytta for ca 110 000 km siden, så tenknisk sett burde de jo ikke være ødelagt nå. :)

Hva tror dere? 🤨

(Det gjelder bilen i signaturen min!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, quandt1960 skrev:

Sjekket boltene til konsolen og selve festet? Momentet? Er vel en elektrisk ventil på disse for vakuumstyring til festene? 

Ikke fysisk, men ser at det er senter på motorfeste som løfter seg, det som går ned i den metall kappa som sitter rundt. I mangel av en bedre forklaring.. 

Skal sitte en elektrisk ventil ja. Skal sjekke seinere om jeg klarer å se om slangen under sitter der den skal. 

Men usikker på om det ville bevega seg så mye uten slangen på.. Virker litt mye i mine øyne da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, TRF skrev:

Høres ut som langt mer enn det de flytter seg uten vakuu. Skal du bytte kan du nok med fordel bytte til Alpina d10 feste.

Ja, jeg syns det virker å være litt vel mye bevegelse ja. 

Du har vel ikke tilfeldigvis delenummerene for de lett tilgjengelig? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...