Thom99 Skrevet September 6, 2019 Share Skrevet September 6, 2019 Fikk opp meldingen «top up the coolant» nå for noen dager siden. Kjølevæske nivået var relativt høyt, men fylte på 1,5 dl sånn at kjølevæske nivået nå er helt på maks. Meldingen «top up the coolant» forsvinner ikke fra displayet. Sett på kjølevæske temperaturen under kjøring, og den ligger på rundt 105 grader, noe jeg har sett er på normalen. Noen tips på hvorfor jeg plutselig fikk opp den meldingen, og hvorfor meldingen ikke vil forsvinne? Kan sensoren være ødelagt? (Hvor kan jeg i så fall få tak i en ny?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 6, 2019 Share Skrevet September 6, 2019 Ofte nivåsensor i slike tilfeller, men får å være sikker kan man sjekke det live via INPA f. eks. Om en ikke gidder det så koster jo ikke en slik sensor så altfor mye, om det ikke er den som er gåen. Din lokale BMW. Koed.no Gsbildeler.no Ebay.no og mange andre sider på google.no. Thom99 og lagunilla reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thom99 Skrevet September 7, 2019 Forfatter Share Skrevet September 7, 2019 13 timer siden, Reef89 skrev: Ofte nivåsensor i slike tilfeller, men får å være sikker kan man sjekke det live via INPA f. eks. Om en ikke gidder det så koster jo ikke en slik sensor så altfor mye, om det ikke er den som er gåen. Din lokale BMW. Koed.no Gsbildeler.no Ebay.no og mange andre sider på google.no. Hvor sitter nivåsensorern? Når jeg søker rundt på nettet, finner jeg ingen sensorer til denne bilen (f20) som måler kjølevæskenivået... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 7, 2019 Share Skrevet September 7, 2019 https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f20-116i-sha/wiring-functional-info/power-train/engine-electronics-mevd/engine-cooling/coolant-level-switch-coolant-level-sensor/HHchhD0w Thom99 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet September 7, 2019 Share Skrevet September 7, 2019 1 time siden, Thom99 skrev: Hvor sitter nivåsensorern? Når jeg søker rundt på nettet, finner jeg ingen sensorer til denne bilen (f20) som måler kjølevæskenivået... Sitter rett under beholderen. Hender at kontakta til sensoren irrer. Thom99 og uglefossen reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå