Gå til innhold

Top up the coolant F20 116i


Thom99
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk opp meldingen «top up the coolant» nå for noen dager siden. Kjølevæske nivået var relativt høyt, men fylte på 1,5 dl sånn at kjølevæske nivået nå er helt på maks. 

Meldingen «top up the coolant» forsvinner ikke fra displayet. Sett på kjølevæske temperaturen under kjøring, og den ligger på rundt 105 grader, noe jeg har sett er på normalen. 

Noen tips på hvorfor jeg plutselig fikk opp den meldingen, og hvorfor meldingen ikke vil forsvinne? Kan sensoren være ødelagt? (Hvor kan jeg i så fall få tak i en ny?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte nivåsensor i slike tilfeller, men får å være sikker kan man sjekke det live via INPA f. eks.
Om en ikke gidder det så koster jo ikke en slik sensor så altfor mye, om det ikke er den som er gåen.

Din lokale BMW.
Koed.no
Gsbildeler.no
Ebay.no  og mange andre sider på google.no.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Reef89 skrev:

Ofte nivåsensor i slike tilfeller, men får å være sikker kan man sjekke det live via INPA f. eks.
Om en ikke gidder det så koster jo ikke en slik sensor så altfor mye, om det ikke er den som er gåen.

Din lokale BMW.
Koed.no
Gsbildeler.no
Ebay.no  og mange andre sider på google.no.
 

Hvor sitter nivåsensorern? Når jeg søker rundt på nettet, finner jeg ingen sensorer til denne bilen (f20) som måler kjølevæskenivået...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...