Gå til innhold

e39 m5 problemer


torsjan92
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo. 

har en 2001 mod e39 m5 som eg har fått et ukjent problem med :)  så tenkte høre her om noen kanskje har vært borti noe likt.  har noe med clutch/drivverk og gjøre.

begynte på mandag da eg sku kjøre på butikken og hjem   2 min hver vei. på tur heim så begynte den og slure såpass mye at eg mista alt fremtrekk   stoppet opp og prøvd alle gir osv men virket som clutch hadde tad kvleden.

fikk den frakta til jobb for og se under om om eg fant noe årsak men alt så fint ut.   så starta eg den bare for og se at alt snurret rundt uten motstand.  og det gjorde det :)  så prøve eg gi den motstand med bremsing for og se og virket ut som den hva helt fint da.  så tok eg prøvetur og alt hva helt i orden igjen     så skjedde det samme på onsdagen    lå i 6 gire på 1600rpm og plutselig begynte den slure igjen.    heise opp og så under alt fint. og prøvde med litt bremsing og da hva den tilbake til normale igjen.   prøvetur med hard pådrag osv

når den slure så lukter det ikke noe som helst av slitt/vond clutch  uansett om eg lot an slure over langtid      når den står og slure så synes eg høre noe hylling ifra diffen.   men ska vel ikke være noe muligheter for at den ska kunne slure?  vis lsd går te helvete så bli det vel bare en vanlig åpen diff  :S

håper noen har noen gode råd før eg begynner og demontere og lange ut på en lang heksejakt

beklager for litt rotete skrevet :D

mvh 
Tor-erik  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo en clutchtype lsd på M5 E39, hadde det vært av viscosetypen så ville du mistet fremdrift. Tror mest clutchen din er et problem jeg. Om de under produksjonen på de senere modellene gikk over til viscotypen som E46M3 er jeg usikker. Om det er sistnevnte kan det være diffen? Tenker høyt her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som trf sier, vanlig tradisjonell lamellsperre på disse, så sperredelen kan være totalt ødelgat utslitt å man ville fortsatt hatt vanlig fremdrift,  (hvis ikke et drev eller lignende har fysisk gått i stykker da, så det er kun lamell delen som sørger for at du har fremdrift, men dette er relativt sjeldent vil jeg si ) 

tipper clutchen din er filler, enten at lamell er helt utslitt eller at trykkplata di kansje har sprekt osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...