Gå til innhold

Koblingsskjema bakluke E61


Hosse
 Share

Anbefalte innlegg

 Heisann

Driver å skrur på en E61 fra 2005. Som vanlig, så er det masse elfeil i bakluken på denne. Dette virker ikke:

- Mikrobrytaren til glassruten på bakluken (til og fra)
- Varmetråder bakrute (til og fra)
- Venstre nummerskiltlys
- Høyre ryggelys
- Høyre baklyk (lyser, men gir feilmelding)
- Bremselys venstre side

Har gårr over kablene, og funnet 2 brudd som er fikset. Dessverre påvirket ikke dette feilene, sånn at alt er fortsatt feil.

Noen som har koblingsskjema på disse bilene, sånn at jeg kan finne ut av hvilken av de 4 stammene jeg bør fokusere på? Hvis man raskt og rimelig vil ha ettermarkeds kabelsett til disse i Norge, hvor får man handlet da? Sjekket GS, og de var veldig dyre. Nesten 3.000 kr per side.

På forhånd takk!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hosse skrev:

 Heisann

Driver å skrur på en E61 fra 2005. Som vanlig, så er det masse elfeil i bakluken på denne. Dette virker ikke:

- Mikrobrytaren til glassruten på bakluken (til og fra)
- Varmetråder bakrute (til og fra)
- Venstre nummerskiltlys
- Høyre ryggelys
- Høyre baklyk (lyser, men gir feilmelding)
- Bremselys venstre side

Har gårr over kablene, og funnet 2 brudd som er fikset. Dessverre påvirket ikke dette feilene, sånn at alt er fortsatt feil.

Noen som har koblingsskjema på disse bilene, sånn at jeg kan finne ut av hvilken av de 4 stammene jeg bør fokusere på? Hvis man raskt og rimelig vil ha ettermarkeds kabelsett til disse i Norge, hvor får man handlet da? Sjekket GS, og de var veldig dyre. Nesten 3.000 kr per side.

På forhånd takk!

 

Er vel høyre side som inneholder kablene du nevner, usikker på hvor varme til bakruten er.

Venstre side er radiosignal, spylevæske  og muligens noe mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Jeg gjør det veldig enkelt for dere nå.

 

20190914_220900.jpg

Se ikke ut til at det oppsettet der stemmer helt dessverre. Så tror jeg at jordingen hopper litt mellom ulike kurser. 

Fikset en E61 tidligere der kun jording i stamme 2 fra venstre var gåen, og ds kom masse ulike problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vant til at kablene er kuttet helt. Da er det lett å bare trekke i en og en og så popper de som er ødelagte ut. Jeg har som sagt funnet 2 av disse. En grov brun en som garantert er til oppvarmingen av bakruten. En hvit med brun stripe (en av tre i samme stamme), men etter lodding av den merket jeg ikke noe. Hadde vært veldig fint å vite hvilke farger som går til hva..

Jeg er blitt anbefalt å kjøpe erstatningskabler fra noe som heter Sencom. Finner de på Ebay, men er redd leveringstiden er lang på den. Så ser det også ut til at de kun selger 2 kabelstammer. En høyre og en venstre. Men på høyre side er det jo tross alt 2 kabelstammer? Dvs nr 3 og 4 på bilde over.

Noen som sett rimelig kit i Norge?

Kanskje noen av disse forteller meg mer: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530xd-tou/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Otis skrev:

Takk! Knallpris det der, men når jeg legger inn en E61 530xd 10/05 så kommer det kun opp høyre eller venstre og det koster over 6.000kr per side... sukk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Otis skrev:

Høres rart ut. Gikk du nok langt ned på siden?

Dette settet ligger alene.

Jeg så den lenken du sendte, men når jeg tastet inn regnummer fant jeg den ikke lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...