Gå til innhold

motorbytte forslag til min e34??

Joakim.
 Share

Anbefalte innlegg

På 15.10.2019 den 12.03, Joakim Urke skrev:

Skal bytte motor i min e34. Må ver 2,5 og oppover. M20 og M30 er av mest interesse. tenker mest på m30b28 men finner ikke ut noen som har m30b28 i e34? har hørt den har lite forbruk

Ingen gidder å sette en m30b28 i en e34 , da det er mere jobb en å sette i en m30b35 . M30b25/28/34 er gammel generasjon m30 å kom aldri i e34 , så man må lage litt løsninger i forhold til elnett å motorfester. E34 ble kun levert med m30b30/b35 . 

Ingen av m30 motora er spesielt drivstoff vennlige ,  skal du ha m30 gå for b35 , en riktig justert i god stand får man fint til å gå på literen ved normal kjøring å manuel kasse.  Kjører du som ei gammal krøkke med egg under pedalen får du de sikkert under 1l på mila å . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får heller aldri godkjent en 2,8 liter i E34. Motoren må være nyere enn bilen p.g.a utslippreglene. Hvis du har en 518i nå så må du bytte stort sett alt foran torpedoveggen. Det er nesten ingenting som er likt. Den eneste praktiske måten og gjøre det på er og få tak i en delebil. Du kan beholde karosseriet og innredningen, resten må du i prinsipp bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Rune-K skrev:

Du får heller aldri godkjent en 2,8 liter i E34. Motoren må være nyere enn bilen p.g.a utslippreglene. Hvis du har en 518i nå så må du bytte stort sett alt foran torpedoveggen. Det er nesten ingenting som er likt. Den eneste praktiske måten og gjøre det på er og få tak i en delebil. Du kan beholde karosseriet og innredningen, resten må du i prinsipp bytte.

Tviler på at jeg kommer til å godkjenne den med motorbytte. hvilken motor er lettest å sette inn i bilen? er 518 jeg har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo mer eller mindre samma jobben med både m30 å m20 å evnt m50 ,   Jeg er ihugga m30 fan , så for meg er alt anna uaktuelt , så jeg vil jo såklart anbefale det :P , men du kan jo strengt talt bruke om girkassa di å resten bakover om du går for m20/m50. Såklart den er jo relativt under dimensjonert for en b25 av no slag 

Endret av stig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2019 den 20.00, Joakim Urke skrev:

fikk tak i en m30b30. Men er automat. Hvilken manuell kasse passer på m30b30?😀.'

Den har stått noen år så går ujamt på tomgang. Kan de vere gammel bensin?

Alle m30 kasser passer på denne , å du har ikke trigger bak heller , så du kan velge å vrake i kasser.  

Ja kan være gammal bensin , dårlig fordeler lokk etc etc , eller så er det ikke helt ukjent med litt ruske tomgang på gammal m30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, stig. skrev:

Alle m30 kasser passer på denne , å du har ikke trigger bak heller , så du kan velge å vrake i kasser.  

Ja kan være gammal bensin , dårlig fordeler lokk etc etc , eller så er det ikke helt ukjent med litt ruske tomgang på gammal m30

Er det mye styr å bytte over ledningsnette  fra den delebilen (e32 730ia) Over i min 518 manuell ?🤔😁

Endret av Joakim Urke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Joakim Urke skrev:

Er det mye styr å bytte over ledningsnette  fra den delebilen (e32 730ia) Over i min 518 manuell ?🤔😁

Tviler , er vel et par pluss kabler ved ecu mener jeg , å 518 har sikkert samma opplegg med en motor kontakt like ved vannventilen i motor rommet 🤔 eneste er vel om du har mekanisk spjeld idag , å maskin du har fått tak i har elektrisk (eml) så kan det kansje bli litt kluss , men igjen dette er jeg ikke helt sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, stig. skrev:

Tviler , er vel et par pluss kabler ved ecu mener jeg , å 518 har sikkert samma opplegg med en motor kontakt like ved vannventilen i motor rommet 🤔 eneste er vel om du har mekanisk spjeld idag , å maskin du har fått tak i har elektrisk (eml) så kan det kansje bli litt kluss , men igjen dette er jeg ikke helt sikker på.

Hvordan finner jeg ut om jeg har eml?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...