Joakim. Skrevet Oktober 15, 2019 Skrevet Oktober 15, 2019 Skal bytte motor i min e34. Må ver 2,5 og oppover. M20 og M30 er av mest interesse. tenker mest på m30b28 men finner ikke ut noen som har m30b28 i e34? har hørt den har lite forbruk
stig. Skrevet Oktober 16, 2019 Skrevet Oktober 16, 2019 På 15.10.2019 den 10.03, Joakim Urke skrev: Skal bytte motor i min e34. Må ver 2,5 og oppover. M20 og M30 er av mest interesse. tenker mest på m30b28 men finner ikke ut noen som har m30b28 i e34? har hørt den har lite forbruk Expand Ingen gidder å sette en m30b28 i en e34 , da det er mere jobb en å sette i en m30b35 . M30b25/28/34 er gammel generasjon m30 å kom aldri i e34 , så man må lage litt løsninger i forhold til elnett å motorfester. E34 ble kun levert med m30b30/b35 . Ingen av m30 motora er spesielt drivstoff vennlige , skal du ha m30 gå for b35 , en riktig justert i god stand får man fint til å gå på literen ved normal kjøring å manuel kasse. Kjører du som ei gammal krøkke med egg under pedalen får du de sikkert under 1l på mila å .
Ingvaldsen Skrevet Oktober 16, 2019 Skrevet Oktober 16, 2019 vist drivstoffforbruk er kritisk har du feil bil med mindre du vil bygge om til diesel
Joakim. Skrevet Oktober 16, 2019 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2019 Har hatt en tds og det blir min første og siste😂. men er fullt klar over at gammel bmw ikke er så drivstoff vennlige:)
Rune-K Skrevet Oktober 16, 2019 Skrevet Oktober 16, 2019 Du får heller aldri godkjent en 2,8 liter i E34. Motoren må være nyere enn bilen p.g.a utslippreglene. Hvis du har en 518i nå så må du bytte stort sett alt foran torpedoveggen. Det er nesten ingenting som er likt. Den eneste praktiske måten og gjøre det på er og få tak i en delebil. Du kan beholde karosseriet og innredningen, resten må du i prinsipp bytte.
Joakim. Skrevet Oktober 16, 2019 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2019 På 16.10.2019 den 14.32, Rune-K skrev: Du får heller aldri godkjent en 2,8 liter i E34. Motoren må være nyere enn bilen p.g.a utslippreglene. Hvis du har en 518i nå så må du bytte stort sett alt foran torpedoveggen. Det er nesten ingenting som er likt. Den eneste praktiske måten og gjøre det på er og få tak i en delebil. Du kan beholde karosseriet og innredningen, resten må du i prinsipp bytte. Expand Tviler på at jeg kommer til å godkjenne den med motorbytte. hvilken motor er lettest å sette inn i bilen? er 518 jeg har
stig. Skrevet Oktober 16, 2019 Skrevet Oktober 16, 2019 (endret) Er jo mer eller mindre samma jobben med både m30 å m20 å evnt m50 , Jeg er ihugga m30 fan , så for meg er alt anna uaktuelt , så jeg vil jo såklart anbefale det , men du kan jo strengt talt bruke om girkassa di å resten bakover om du går for m20/m50. Såklart den er jo relativt under dimensjonert for en b25 av no slag Endret Oktober 17, 2019 av stig. Joakim. reagerte på dette 1
FredrikE24 Skrevet Oktober 17, 2019 Skrevet Oktober 17, 2019 Sett inn en M50. Men det blir nok av utfordringer.
Joakim. Skrevet Oktober 23, 2019 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2019 fikk tak i en m30b30. Men er automat. Hvilken manuell kasse passer på m30b30?😀.' Den har stått noen år så går ujamt på tomgang. Kan de vere gammel bensin?
stig. Skrevet Oktober 25, 2019 Skrevet Oktober 25, 2019 På 23.10.2019 den 18.00, Joakim Urke skrev: fikk tak i en m30b30. Men er automat. Hvilken manuell kasse passer på m30b30?😀.' Den har stått noen år så går ujamt på tomgang. Kan de vere gammel bensin? Expand Alle m30 kasser passer på denne , å du har ikke trigger bak heller , så du kan velge å vrake i kasser. Ja kan være gammal bensin , dårlig fordeler lokk etc etc , eller så er det ikke helt ukjent med litt ruske tomgang på gammal m30
Joakim. Skrevet Oktober 25, 2019 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2019 (endret) På 25.10.2019 den 19.24, stig. skrev: Alle m30 kasser passer på denne , å du har ikke trigger bak heller , så du kan velge å vrake i kasser. Ja kan være gammal bensin , dårlig fordeler lokk etc etc , eller så er det ikke helt ukjent med litt ruske tomgang på gammal m30 Expand Er det mye styr å bytte over ledningsnette fra den delebilen (e32 730ia) Over i min 518 manuell ?🤔😁 Endret Oktober 25, 2019 av Joakim Urke
stig. Skrevet Oktober 25, 2019 Skrevet Oktober 25, 2019 På 25.10.2019 den 19.38, Joakim Urke skrev: Er det mye styr å bytte over ledningsnette fra den delebilen (e32 730ia) Over i min 518 manuell ?🤔😁 Expand Tviler , er vel et par pluss kabler ved ecu mener jeg , å 518 har sikkert samma opplegg med en motor kontakt like ved vannventilen i motor rommet 🤔 eneste er vel om du har mekanisk spjeld idag , å maskin du har fått tak i har elektrisk (eml) så kan det kansje bli litt kluss , men igjen dette er jeg ikke helt sikker på.
Joakim. Skrevet Oktober 26, 2019 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2019 På 25.10.2019 den 22.26, stig. skrev: Tviler , er vel et par pluss kabler ved ecu mener jeg , å 518 har sikkert samma opplegg med en motor kontakt like ved vannventilen i motor rommet 🤔 eneste er vel om du har mekanisk spjeld idag , å maskin du har fått tak i har elektrisk (eml) så kan det kansje bli litt kluss , men igjen dette er jeg ikke helt sikker på. Expand Hvordan finner jeg ut om jeg har eml?
stig. Skrevet Oktober 26, 2019 Skrevet Oktober 26, 2019 Se på gass spjeldet , om du har mekanisk så har du en gasswire , eml er elektronisk
Joakim. Skrevet Oktober 26, 2019 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2019 På 26.10.2019 den 13.49, stig. skrev: Se på gass spjeldet , om du har mekanisk så har du en gasswire , eml er elektronisk Expand Jeg har mekanisk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå