Gå til innhold

N47 registerhavari

Icetwins
 Share

Anbefalte innlegg

Får hjelp idag til og ta diagnose. Tror bilen ikke starter pga glødepluggene ikke fungerer, av en grunn. Sjekket sikringen, alt ok der. Noen som vet om glødesystemet kan bli påvirket av div feilmeldinger? Får opp feilmeldinger på abs, samt speedoen ikke fungerer. Får også feil på det elektriske i bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får også feil på eksostemp. Når motor ble byttet var jeg uheldig og slet av kontakten til eksostempføleren. Jeg lodda på plass kontakten, da det var lang leveringstid på ny. Kan jo se ut som loddingen ikke var bra nok. 

Kan det kanskje ha noe med at bilen ikke starter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Icetwins skrev:

Takk for all hjelp sålangt. Har fådd diagnose og får feil melding på glødeplugg nr 1 og 4. Byttet alle 4 når motor ble byttet. Er dette ting som må kodes inn, på samme vis som injektorene?

Nei du trenger ikke koding for nye glødeplugger eller rele. Hvis du har skiftet pluggene så ville jeg skiftet relet. Hvor kldt er det når du prøver å starte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Icetwins skrev:

Får også feil på eksostemp. Når motor ble byttet var jeg uheldig og slet av kontakten til eksostempføleren. Jeg lodda på plass kontakten, da det var lang leveringstid på ny. Kan jo se ut som loddingen ikke var bra nok. 

Kan det kanskje ha noe med at bilen ikke starter? 

Er det oksygen/lambda sensoren du mener her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, kalinkamaen skrev:

Nei du trenger ikke koding for nye glødeplugger eller rele. Hvis du har skiftet pluggene så ville jeg skiftet relet. Hvor kldt er det når du prøver å starte? 

når jeg startet bilen på lørdag sto den inne i ca 15grader. idag sto bilen ute ca 0 grader, men det har vært noen minus inatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Icetwins skrev:

nei ikke lamda sensoren, men tempføler til eksos slik jeg har forstått det.

Du sier du har mange feilkoder, har du målt volt på batteriet? Dette er bare ren tipping da du ikke har mer feilkoder enn gløding og tempsensor. <-- Men det er en enkel sak å gjøre.

Sorry dette ble litt feil. Du beskriver at ABS lampa lyser og mye anne elektrisk som ikke fungerer. Ingen feilkoder på dette?

Endret av kalinkamaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, kalinkamaen skrev:

Du sier du har mange feilkoder, har du målt volt på batteriet? Dette er bare ren tipping da du ikke har mer feilkoder enn gløding og tempsensor. <-- Men det er en enkel sak å gjøre.

har ikke målt spenning på batteriet enda. får opp flere feilmeldinger

-føler på dpf

-exhaust back pressure sensor

-49f3 DDE speed ce

-4458 steering wheel angle

-4c28 vehicle speed

-4c03 cruise control /ACC, defective, receiver, DDE, transmitter, ACC, DSC, SLZ, LWS

Endret av Icetwins
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...