Gå til innhold

N47 registerhavari

Icetwins
 Share

Anbefalte innlegg

Om du får -12v så har du bare blandet med rød og svært på minus og pluss.

Men å måle ohm på batteri har jeg aldri hørt om. Hva skal det være godt for?

En annen ting, siden vi ikke vet nøyaktig hva som skjer med gløding uten å ha fortalt gløderele at glødeplugger er skiftet, burde ikke de vært fikset?

Kan vi få en video av bilen til deg mens du forsøker å starte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Icetwins skrev:

Var ute i garasjen og målte batteriet. Får 12v når bilen er avslått. Fikk først -12v🤔 Når jeg ohmer batteriet får jeg kontakt mellom + og minus, på batteriet

Hvilespenning et døgn etter lading: 12,7 V fullt oppladet. 12,2 V halvt og 11,7 V utladet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 volt er ikke noe imponerende tall hvis batteriet nettopp er ladet. MEn det burde være godt nok. For å finne ut om det holder, må du ta en crank test da ser du hvor mye det dupper under belastning.. Men det smarteste du gjør er å ladet det til topps å prøve det, så kan du legge dette bak deg etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Otis skrev:

En annen ting, siden vi ikke vet nøyaktig hva som skjer med gløding uten å ha fortalt gløderele at glødeplugger er skiftet, burde ikke de vært fikset?

Slik jeg forstod, sveiv bilen tidligere som en klokke etter at alle 4 Glødepluggene var skiftet. Hvis dette er riktig kan ikke kalibrerings mangel ha noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, kalinkamaen skrev:

Slik jeg forstod, sveiv bilen tidligere som en klokke etter at alle 4 Glødepluggene var skiftet. Hvis dette er riktig kan ikke kalibrerings mangel ha noe å si?

Bilen startet etter et par forsøk i helgen, når glødepluggene var byttet, og ny motor montert tilbake i bilen. Den var litt treg og starte, men når den startet gikk bilen helt problemløst, bortsett fra at speedometeret ikke fungerte, og lampen for abs og antispinn lyste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting til. Før bilen ble startet opp første gang etter motorbyttet, så la jeg skralla over dynamoen, og det ble skikkelig gnist, nesten likens som da man sveiser. 

Sjekket sikringene etter det for og se om noen var gått, men kunne ikke finne noen som var røket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...