Otis Skrevet November 26, 2019 Share Skrevet November 26, 2019 Om du får -12v så har du bare blandet med rød og svært på minus og pluss. Men å måle ohm på batteri har jeg aldri hørt om. Hva skal det være godt for? En annen ting, siden vi ikke vet nøyaktig hva som skjer med gløding uten å ha fortalt gløderele at glødeplugger er skiftet, burde ikke de vært fikset? Kan vi få en video av bilen til deg mens du forsøker å starte? kalinkamaen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
uglefossen Skrevet November 26, 2019 Share Skrevet November 26, 2019 12 minutter siden, Icetwins skrev: Var ute i garasjen og målte batteriet. Får 12v når bilen er avslått. Fikk først -12v🤔 Når jeg ohmer batteriet får jeg kontakt mellom + og minus, på batteriet Hvilespenning et døgn etter lading: 12,7 V fullt oppladet. 12,2 V halvt og 11,7 V utladet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet November 26, 2019 Share Skrevet November 26, 2019 12 volt er ikke noe imponerende tall hvis batteriet nettopp er ladet. MEn det burde være godt nok. For å finne ut om det holder, må du ta en crank test da ser du hvor mye det dupper under belastning.. Men det smarteste du gjør er å ladet det til topps å prøve det, så kan du legge dette bak deg etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet November 26, 2019 Share Skrevet November 26, 2019 17 minutter siden, Otis skrev: En annen ting, siden vi ikke vet nøyaktig hva som skjer med gløding uten å ha fortalt gløderele at glødeplugger er skiftet, burde ikke de vært fikset? Slik jeg forstod, sveiv bilen tidligere som en klokke etter at alle 4 Glødepluggene var skiftet. Hvis dette er riktig kan ikke kalibrerings mangel ha noe å si? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Icetwins Skrevet November 26, 2019 Forfatter Share Skrevet November 26, 2019 14 minutter siden, kalinkamaen skrev: Slik jeg forstod, sveiv bilen tidligere som en klokke etter at alle 4 Glødepluggene var skiftet. Hvis dette er riktig kan ikke kalibrerings mangel ha noe å si? Bilen startet etter et par forsøk i helgen, når glødepluggene var byttet, og ny motor montert tilbake i bilen. Den var litt treg og starte, men når den startet gikk bilen helt problemløst, bortsett fra at speedometeret ikke fungerte, og lampen for abs og antispinn lyste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Icetwins Skrevet November 26, 2019 Forfatter Share Skrevet November 26, 2019 Kom på en ting til. Før bilen ble startet opp første gang etter motorbyttet, så la jeg skralla over dynamoen, og det ble skikkelig gnist, nesten likens som da man sveiser. Sjekket sikringene etter det for og se om noen var gått, men kunne ikke finne noen som var røket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet November 26, 2019 Share Skrevet November 26, 2019 Dette skjedde jo før du fikk startet den. Og du fikk jo startet den etterpå. Dette er selvfølgelig ikke bra for elektronikk eller batteriet, men du kan jo være heldig. Alt blir spekulasjoner da du ikke har feilkoder før og etter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Icetwins Skrevet November 26, 2019 Forfatter Share Skrevet November 26, 2019 Her er forhåpentlig vis film når jeg prøver og starte. D3413825-FA87-4071-A6A5-4B79C9CB763A.MOV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 26, 2019 Share Skrevet November 26, 2019 Det er nok strøm hvertfall. Så da gjenstår det diesel, startsperre og luft. Maxmek reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet November 26, 2019 Share Skrevet November 26, 2019 13 minutter siden, Otis skrev: Det er nok strøm hvertfall. Så da gjenstår det diesel, startsperre og luft. Enig, ingen tvil der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Icetwins Skrevet November 26, 2019 Forfatter Share Skrevet November 26, 2019 Visst startsperren er aktivert skal ikke det kommer opp i dashbordet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet November 26, 2019 Share Skrevet November 26, 2019 Denne kollusjonspute varselen har du ikke gitt feilkode på? Hvilke verktøy brukte du for diagnose? Den er rød og da er den vel passe alvorlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Icetwins Skrevet November 26, 2019 Forfatter Share Skrevet November 26, 2019 Var en på jobb som hadde en pc han plugget i, det var 4 feilkoder som det bare sto ukjent på. Får forhåpentligvis hjelp ifra en som har diagnoseverktøy til bmw, så mulig han kan få ut mere, og kanskje til og med finne ut hva som er feil. kalinkamaen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Icetwins Skrevet November 26, 2019 Forfatter Share Skrevet November 26, 2019 Vil defekt kamsensor og veivakselsensor gjøre at bilen ikke starter? Vil tro visst di var defekt at det ville vises på diagnosen, men man vet jo aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet November 27, 2019 Share Skrevet November 27, 2019 Ja, og viss du får start vil motoren gå forferdelig dårlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå