Gå til innhold

bluezoot
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en E39 med orginale facelift xenon lykter, men med dårlige reflektorer/glass.

Har også et par Hella facelift halogen lykter til E39 liggende som er nesten helt strøkne. Kan jeg bygge disse om til xenon sånn at jeg kan bytte disse med de orginale som står på bilen uten problem? Eventuelt hva trenger jeg for å gjøre dette?

Og eller kan jeg bytte ut de orginale facelift xenon lyktene med halogenlyktene uten problem når det gjelder kabler? Hva er best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glassa er det samme om det er halogen eller xenon. Men reflektorene er det forskjell på, er annen innfestning for halogen og xenon. Samme gjelder det for prosjektoren. Bestill deg heller en bixenon kit så har du fått oppgradert lyset betraktelig enn de dårlige Hella sine reflektorer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er seint på ettermiddagen for min del så forsto ikke helt. Men hvis du tenker på å hive på disse halogen typen over på bilen istedenfor xenon lyktene så ja kontaktene passer om hverandre uten å måtte koble om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, RemyNG skrev:

Er seint på ettermiddagen for min del så forsto ikke helt. Men hvis du tenker på å hive på disse halogen typen over på bilen istedenfor xenon lyktene så ja kontaktene passer om hverandre uten å måtte koble om. 

Det var det svaret jeg var ute etter :) Er det bare å ta kabel fra balast og putte inn i pæren på nærlysene så er det gjort mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Det vil ikke være lovlig, ei heller spesielt bra. For pæra vil ikke stå korrekt i sokkel. Du vil få mye lys, men ikke på de rette plasser. I tillegg så blender du de andre i trafikken mer.

Her er det snakk om å bytte ut facelift xenon med facelift halogen, halogenpæra sitter som vanlig i sokkel og burde ikke være problem?..

Det mottsatte med å sette xenon i halogen..etter det jeg har lest rundt forbi må man da bytte pæreholder som går ann å få kjøpt og fungerer. Men om dette er bra eller ikke bra vet ikke jeg.. 😑 Har lest meg frem til at en del har kjøpt xenonkit og satt dette i halogenlyktene og er fornøy med dette, men om det er bra i lengden for reflektor og eller lovlig..men som sagt, prøver å finne svar. 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...