Gå til innhold

E61 ytre bremselys blinker/flimrer

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har et problem med at ytre bremselys på begge sider flimrer, i tillegg er disse to bremselysene på hele tiden. De to indre bremselysene fungerer som de skal og er ikke på hele tiden. Tredje bremselys fungerer som det skal og er heller ikke på hele tiden. Det kommer feilmelding i dashbord om feil på bremselys. 

Har byttet bremselysbryter uten noe endring. Batteriet er testet og fungerer som det skal. Pærene er byttet. Sikringene er ok. Jording til baklys er testet og er i orden. Kontaktene er sjekket for irr. Det er tatt diagnose og det er ingen feilkode. 

Hva kan gi en slik flimring på kun de to ytterste bremselysene mens alle andre fungerer som de skal? 

Bilen er en 2008 e61 LCI N47. 

Endret av Kallekarlsen
Skrevet

Har vært inne på tanken på lysmodulen ja. Jeg har tatt en diagnose og ser at enkelte moduler blir røde i ista-d, for så å bli grønne igjen i oversikten. Jeg har da tenkt(håpet) at det kunne være noe feil i jording, kortslutning eller noe annet rusk i systemet. Tenkte også om eventuelle brudd i kabel på bakluke kan gi slik feil, men alt annet der fungerer jo som det skal. Får ta en ny runde i garasjen i morgen og se om jeg blir klokere, og eventuelt bestille ny lysmodul. 

Skrevet (endret)

Alt lys blir jo styrt via lysmodul. Så ville tatt  en titt på den. Åpne den og se etter en brent komponent evt. 
Få tak i en annen lysmodul og se hva som skjer da. 

Husk at den må flashes og kodes til bilen da. 
Har en liggende om du er int. Mulig jeg har både med og uten AHL, skal sjekke. Men det er ikke så nøye uansett. 
(Pm) 

Endret av Reef89
Skrevet
11 timer siden, Kallekarlsen skrev:

Har vært inne på tanken på lysmodulen ja. Jeg har tatt en diagnose og ser at enkelte moduler blir røde i ista-d, for så å bli grønne igjen i oversikten. Jeg har da tenkt(håpet) at det kunne være noe feil i jording, kortslutning eller noe annet rusk i systemet. Tenkte også om eventuelle brudd i kabel på bakluke kan gi slik feil, men alt annet der fungerer jo som det skal. Får ta en ny runde i garasjen i morgen og se om jeg blir klokere, og eventuelt bestille ny lysmodul. 

Det høres mer ut som du har feil innstilling på latency i enhetsbehandling for aktuell port. Den skal stå til 1 msec, antar din står til 16 msec?

Skrevet

Står opp til armene i girolje for å se om bytte av selonoidene i girkassa vil fikse den, så jeg spør istedenfor å søke. Hvor i, eller hvilket program justerer jeg latency for portene? 

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...