petrusn Skrevet November 29, 2019 Share Skrevet November 29, 2019 Hei. Har en 1serie 116i 122hk som fusker veldig når den går på tomgang mens den er kald. Det rister i hele bilen, og får opp "misfire cylinder 4" på feilkodeleser. Det som er litt rart er at hvis jeg sletter feilkoden mens bilen går, så går den som normalt. Får ikke noe problemer hvis jeg holder den over 1000rpm. Håper noen har gode råd. DoDraugen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet November 30, 2019 Share Skrevet November 30, 2019 Flytt coil og se om problemet overføres til en annen sylinder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petrusn Skrevet November 30, 2019 Forfatter Share Skrevet November 30, 2019 Har byttet plugger og kjøpt ny coil.. Ble ikke noe bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet November 30, 2019 Share Skrevet November 30, 2019 Sjekk om registeret er løs gjennom oljepåfyllingslokket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petrusn Skrevet November 30, 2019 Forfatter Share Skrevet November 30, 2019 3 timer siden, lagunilla skrev: Sjekk om registeret er løs gjennom oljepåfyllingslokket. Kjennes stramt og fint ut. Ble byttet for 4000km siden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet November 30, 2019 Share Skrevet November 30, 2019 Kan hjelpe å rengjøre MAF, gasspjeld og toppen av ventiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petrusn Skrevet Desember 3, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2019 På 30.11.2019 den 23.09, warg skrev: Kan hjelpe å rengjøre MAF, gasspjeld og toppen av ventiler Viste seg at problemet er maf.. Vil det gå greit å kjøpe en ny rimelig en, eller burde jeg gå rett på bosch? lagunilla reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Desember 3, 2019 Share Skrevet Desember 3, 2019 Jeg hadde kjøpt Bosch, det trenger ikke være Bmw stempel på den. Koed har litt forskjellig. Både Oem, Bosch og noen brukte. Se at du får den riktige, her har jeg valgt en E87 116i https://koed.no/no-no/catalog/diagram/13_1123/1/48922?steering=L&transmission=N Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petrusn Skrevet Desember 8, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2019 Bestilte en LMM fra bosch som ble montert. Bilen gikk litt bedre på tomgang og ble mye bedre å kjøre med. Men, bilen fusker enda på tomgang når den er kald. Den rister fortsatt mye. Kjørte en "smooth running test" med icarsoft der det var et stoort utslag på sylinder 4. Er ikke denne testen drivstoffrelatert? Kan det være en dårlig injektor? Håper noen har råd, for nå er jeg lei... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet Desember 9, 2019 Share Skrevet Desember 9, 2019 Det kan selfølgelig være injector også, skal ikke utelukkes. Men ville ikke helt utlukket koksing på toppen av ventiler heller samt rengjort gasspjeld. Grunnen til dette er at på disse motorene er det Direct injection i sylinder som fører til at ventilene kokser. Tenker man begynner med det som koster minst da nye injectorer er ganske så dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet Desember 9, 2019 Share Skrevet Desember 9, 2019 Når det kommer til diagnose ville jeg anbefalt deg å kjøpe en kabel på ebay. Det er langt mer du kan gjøre med INPA, Tool 32 og ISTA. Icarsoft kommer litt kort til slike oppgaver viss du skal bytte injector, da disse må kodes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petrusn Skrevet Desember 30, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2019 Da har jeg gjort ren toppen av ventilene uten noe særlig forbedring.. Var litt grums der, men så mye bedre ut en forventet. Har lagt merke til en "tikkelyd" som kanskje har blitt litt høyere i det siste. Uansett, takk for hjelpen warg! Er enda ikke blitt klok på hvorfor den går renere når motoren er varm.. Har noen en forklaring på det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petrusn Skrevet Juni 3, 2020 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2020 Hei igjen! Har nå kjørt en stund etter å ha byttet injector. Bilen går generelt mye bedre, men får plutselig startvansker. Den kan plutselig file i 5-10sekunder før den starter, og da går den greit. Er det noen som har noen ideer? Jeg utelukker egentlig coil, plugger og injectorer, men alt er mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet Juni 9, 2020 Share Skrevet Juni 9, 2020 Ble injectorene kodet? Kan også legge til at du må ha spesialverktøy for å presse sammen o ringen på injector da denne er laget av ett spesielt materiale. Som oftest er det en metalkopp som holder den i press når du kjøper nye, du har vell ca 5 minutter fra den er tatt av slik at den ikke blir utvidet for mye. Viss ikke kan du ende opp med lekasje mellom topp og injector. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå