Gå til innhold

Byttet batteri - bilen starter ikke lenger (118d E87 2005 M47)

myhre-jr
 Share

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, Bimmernew skrev:

Hei jeg bare lurer angående det jeg å skal det mye til at den kabelen blir ødelagt? Hvis jeg tar opp panseret på min Bmw 118i vil jeg se den synlig på vestre side? Greit og demontere? eller må jeg under bilen?

Og plusskabelen under bilen også kan være? eller mest vanlig jording foran bilen ved pasner?

For ikke start på min bil lader batteri nå på Thansen for og se om den er synderen eller ikke og bestor batteri-test der. Har egen tråd om det å.

Jordingskabelen på min 118d var helt oppsmuldret. Jeg fant på min bil ingen under panseret på venstre side, men under bilen, på førersiden, imellom nedre del av karosseri og motor (tror du må ta av plastdekselet under). Enten så finner du en forbindelse eller så skal du kunne se den ødelagte kabelen. 

Det er enklere å sjekke koblingspunktet under batteribrønnen, bare stikk hodet under bak med en lommelykt. 

Hvilken årsmodell har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, myhre-jr skrev:

Jordingskabelen på min 118d var helt oppsmuldret. Jeg fant på min bil ingen under panseret på venstre side, men under bilen, på førersiden, imellom nedre del av karosseri og motor (tror du må ta av plastdekselet under). Enten så finner du en forbindelse eller så skal du kunne se den ødelagte kabelen. 

Det er enklere å sjekke koblingspunktet under batteribrønnen, bare stikk hodet under bak med en lommelykt. 

Hvilken årsmodell har du?

Hei! Har 118i 06 modell;)  gått snart 165tusen og skjønner dette nå kjente feil ja.

Sjekket + kabel under bilen lett og komme til var stram og fin men litt rust ikke sikker rundt den men ikke løsnet så ok ut helt sant men spraye WD40 på den? Litt rust kan vel ikke gjøre bilen ikke startet var nesten ingenting kanskje bare jeg som tuller eller husker feil angående rust p åden.

Men må heise opp bilen for og se den jordings kabel foran under? Ikke si det da må ta av hele plastikkdeksel under;(?

Bra forklaring veldig bra men hvor vanlig den blir ødelagt? Din var ødelagt den foran ja?

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Bimmernew skrev:

Hei! Har 118i 06 modell;) og skjønner dette nå kjente feil ja.

Sjekket + kabel under bilen lett og komme til var stram og fin men litt rust ikke sikker rundt den men ikke løsnet så ok ut helt sant men spraye WD40 på den? Litt rust kan vel ikke gjøre bilen ikke startet var nesten ingenting kanskje bare jeg som tuller eller husker feil angående rust p åden.

Men må heise opp bilen for og se den jordings kabel foran under? Ikke si det da må ta av hele plastikkdeksel under;(?

Bra forklaring veldig bra men hvor vanlig den blir ødelagt? Din var ødelagt den foran ja?

Min er 05-modell; norsk veiklima har hatt 16 år på å spise opp bart metall under bilen. Jeg tror sansynligheten for at noe slikt kan ha skjedd er høy. 

Har du multimeter kan du måle motstand på hver side av batteribrønnen også. 

Mulig du må heise jævelen opp for å sjekke/bytte jordingskabelen til motoren, men prøv deg frem. 

Endret av myhre-jr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.2.2021 den 22.50, myhre-jr skrev:

Min er 05-modell; norsk veiklima har hatt 16 år på å spise opp bart metsll under bilen. Jeg tror sansynligheten for at noe slikt kan ha skjedd er høy. 

Har du multimeter kan du måle motstand på hver side av batteribrønnen også. 

Mulig du må heise jævelen opp for å. sjekke/bytte jordingskabelen til motoren, men prøv deg frem. 

Du mener denne nå sant? (se vedlegg)

Ok ta multimeter på den røde kabel under bilen? Volt da skal det være?

Så lite sjanse for den jordingskabel foran mener du sikkert kan bli ødelagt? 

Ta WD40 spray på den røde kabel bak god ide?

Min tråd da om mitt problem:

Edit: dette ordner seg er jordingskabel som jeg skal skifte.

Fra denne tråd bildene:

667743636_Bilde_11_05.2017_14_34_58.jpg.6a1d283b6b84811c874f0602a4c9869a.jpg

3.jpg.2b1c7baeb1dce02149cd5fa531204702.jpg

Endret av Bimmernew
ny info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...