Gå til innhold

Chipping av X5 F15 3.0 D


ErikBR94
 Share

Anbefalte innlegg

På 4.1.2020 den 0.09, ErikBR94 skrev:

Hei folkens. 
 

Gått til innkjøp av en -14 mod X5 3.0D 258hk. 87000 på telleren, fulgt alt av service. 
 

Åssen er erfaringene med å chippe disse motorene? Er det noe poeng mtp effektopplevelsen og evt forbruk?

Hvis målet er at bilen skal gå billigere, spar pengene.

hvis du vil ha mer effekt, da kan du hente ut endel.
Begynn å søk kunnskap hos TRF her inne på forumet.

Det er en myriade av leverandører der ute med ulike løsninger, de fleste med kreative navn og tall, styr unna majoriteten av disse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Legger inn en melding til deg igjen da vi har samme bil😁 kan endel om dette også, jeg kjøpte min x5 da den hadde rullet 58 000km fra forhandler, og dem fikk ett firma til å komme å gjøre akkurat dette før jeg hentet bilen av dem. Konklusjonen er strålende fornøyd!!! Har like mye effekt og moment som en x5 40d nå , og fikk i samme slengen kodet bort EGR . Det er viktig for å holde motoren ren innvendig , er bare no tull å ikke koble det ut. 
 

Bare å ringe ett seriøst selvskap og få dem til å starte programeringen av motoren din, bilen går merkbart bedre . Men anbefaler kun steg 1 og ikke noe høyere. Da vil levetiden på motoren din være lik original standard og du vil være fornøyd😁 men husk at det er like viktig å få fjernet dette EGR tullet da du mest sannsynlig ikke vil ha unødvendig dritt samlende inni motoren din😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...