Jump to content
bluezoot

Veivsensor E46 320D 2000mod

Recommended Posts

Stoppet plutselig og vil ikke starte, får feilmelding på veivsensoren og ikke noe annet. Kommer diesel til injektorene. Dette er en m47d20 motor, men finner ikke sensoren, vet ikke om denne ligger under starteren og evt om starter må ut for å komme til?

Jeg var av den oppfatning at disse motorene skulle kunne kalkulere POI av hva needle motion sensor sier, samt kam aksel sensor.

Men mulig jeg husker feil. 

Så da mener du at det evt. kan være feil på injektor? Er det så og forstå? Men tilbake til spørsmål, hvor sitter veivsensoren på denne motoren? :) Må begynne en plass. :)

Etter det hva jeg skjønner av denne om man ser bort fra all reklame, så ligger sensoren under starteren, og den må ut for å komme til..?

Etter ny diagnose nå så kommer det også opp:

- Innsprøytningspumpe kommunikasjons feil

- - Veivsensor

Motoren starter når "silikonspray" blir brukt..

Så ikke slik ut i følge manualen. Starter vel på venstre side, mens cps ligger på høyre side.

Ok, til det andre.

Her er informasjonen jeg får opp på M47 motoren hos www.newtis.info, og der ligger den på venstre av motoren og under starter, høyre om man står fremfor bilen.. https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-320d-tou/components-connectors/components/b-sensors-electrical-transducers/b6203-crankshaft-sensor/RmNDaDI

Defekt kamsensor kan vel også gjøre at motoren ikke vil starte om jeg ikke husker feil..

Tenke seg til at det kom feilkode på pumpe da gitt...

Og jeg tipper at feilen på veivsensor er en "plausibilitets" feil?

Du bør lese av live data på sensorene dine og pumpa. Feilen ligger nok i pumpa, som vanlig på disse.