Caesar Skrevet Januar 7, 2020 Share Skrevet Januar 7, 2020 Hei! Jeg lurte på om noen kunne bekrefte at kjerra mi, en tidlig 2008 X5 SD har CP3 pumpen og ikke CP4? Den står nå på verksted for utredning i løpet av uken. Symptomene kan være alt i fra dyser til høytrykkspumpa. Er nervøs for eventuelle spon i hele drivstoffsystemet.. Etter hva jeg har forstått oppstår ikke dette med spon et problem med CP3 pumpen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 7, 2020 Share Skrevet Januar 7, 2020 M57 skal ha cp3. Det er ikke et problem med spon fra cp3, men det kan nok skje uansett. Hva er problemet? Caesar reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 7, 2020 Share Skrevet Januar 7, 2020 Cp3 ja. "Aldri" spon av betydning fra disse. Caesar reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caesar Skrevet Januar 8, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2020 (endret) Takker så mye for svarene, de er oppløftende lesning! Det var plutselig under kjøring at bilen plutselig døde. Kinna og bilen startet gikk på tomgang ved gasspådrag stoppet den igjen. Sto vel i 30 minutter i påvente av bilberging og da startet den og fikk kjørt noen hundre meter før den stoppet igjen. Av feilmeldinger som kom opp var det bare den med active steering. I forkant av dette hadde den vært litt treg med å starte i kulda og den gikk litt opp og ned i turtall i tre til fire sekunder etter start, så nye glødeplugger er kjøpt inn men ikke byttet enda. Forøvrig rusla 192000.. Alle servicer overholdt til riktig tid og alt av slitedeler er byttet etter behov. Endret Januar 8, 2020 av Caesar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 8, 2020 Share Skrevet Januar 8, 2020 Ohme dysene først. Tar bare et par minutt og vil muligens avdekke feilen allerede der. Du ser tydelig avvik. Caesar reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02dag Skrevet Januar 9, 2020 Share Skrevet Januar 9, 2020 Vil det si at man ohmer dem og den som har høyere eller lavere verdi er "gone" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 9, 2020 Share Skrevet Januar 9, 2020 Ja. Når de er iorden (piezo injektorer altså) mener jeg bestemt du skal ha i området 180k ohm +, og de defekte pleier å ligge langt lavere enn dette. OBS! Dette er kun en type problem, du vil ikke se dette ved for eksempel for høy indre lekkasje. Caesar reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caesar Skrevet Februar 22, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2020 Da er tre injektorer byttet og bilen går som ei kule igjen. Ingen dieselpumpe som hadde tatt kvelden, gudskjelov! Takker nok en gang for alle svarene jeg fikk! And-reas reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå