Guldahl321 Skrevet Januar 19, 2020 Share Skrevet Januar 19, 2020 (endret) Hei! Har en mekanisk diesel pumpe som skal inn i min m51d25 Men har et lite problem, den mekaniske pumpen jeg har er ikke tatt ut i tdc (top dead center). Skal selvfølgelig finjustere pumpen etter den er montert. Men er usikker på hvilken ¨runde¨ pumpen er på i forhold til motor. Altså når stempel 1 står på top, skal jeg ha trykk i utgang 1 på dieselpumpen. Noen enkel måte og gjøre dette på ? 😁 Slenger med et bilde av tds´en... Endret Januar 19, 2020 av Guldahl321 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 19, 2020 Share Skrevet Januar 19, 2020 Tror du blander her. Motor går 2 runder per pumpe runde. Men ikke ødelegg en så fin motor med mekanisk pumpe da :s hva søker du å oppnå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guldahl321 Skrevet Januar 19, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2020 (endret) Takk for svar! Planen er mere effekt! Større turbo osv, men i første omgang få den til å gå fint å rent med mekanisk pumpe 😄 jeg kjøpte en mekanisk dieselpumpe fra Litauen for en stund tilbake, den pumpen ble ikke tatt ut i av motor mens motor var i tdc. Altså jeg har ingen peiling på hvilken omdreining pumpen er på. Kilen på den mekaniske pumpen jeg har liggende står i en helt annen retning i forhold til hva den den pumpen jeg tar ut.. Er vell ikke bare og vri akslingen på den mekaniske til dit jeg vil ha den heller. Da spytter den vell diesel i helt feil rekkefølge(?) Endret Januar 19, 2020 av Guldahl321 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guldahl321 Skrevet Januar 19, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2020 18 minutter siden, TRF skrev: Tror du blander her. Motor går 2 runder per pumpe runde. Men ikke ødelegg en så fin motor med mekanisk pumpe da :s hva søker du å oppnå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 19, 2020 Share Skrevet Januar 19, 2020 Les svaret mitt en gang til. Hvorfor ikke beholde pumpa du har, og mappe? sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guldahl321 Skrevet Januar 19, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2020 1 time siden, TRF skrev: Les svaret mitt en gang til. Hvorfor ikke beholde pumpa du har, og mappe? Fordi jeg ikke får ut nok diesel igjennom den som står i, å føler den elektriske er noe ræl, er på pumpe nr 3.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Januar 19, 2020 Share Skrevet Januar 19, 2020 Meaknisk pumpe så "mapper" man med en skrue. Det er gratis, men man har ikke full kontroll på kurver eller belastning på motoren. Profesjonell mapping er kostbart men mer safe og nøyaktig. Mekanisk pumpe kan gi mer effekt enn mapping av den elektroniske pumpa, men med fare for å ødelegge motoren. Hvis man bare tar ut moderat effekt av mekanisk pumpe, da er litt av poenget borte og man kunne likegodt mappet den originale pumpa skikkelig. Følger med 🍿 Guldahl321 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 19, 2020 Share Skrevet Januar 19, 2020 Elektrisk og mekaniske pumpe gir eksakt det samme, du har bare full "rettefrihet" på elektrisk imotsetning til mekanisk som du selv kun får justert max mengde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guldahl321 Skrevet Januar 19, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2020 Men hadde vært fint om noen kunne svart meg på det jeg lurte på 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 19, 2020 Share Skrevet Januar 19, 2020 Det har jeg gjort, i første svar. Derfor jeg ba deg lese det igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 19, 2020 Share Skrevet Januar 19, 2020 https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-525tds-lim/repair-manuals/13-fuel-preparation-control/13-51-injection-pump-control-section-mixture-control-unit/Af82SIn Guldahl321 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guldahl321 Skrevet Januar 19, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2020 4 timer siden, TRF skrev: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-525tds-lim/repair-manuals/13-fuel-preparation-control/13-51-injection-pump-control-section-mixture-control-unit/Af82SIn takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guldahl321 Skrevet Januar 28, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2020 Noen som har montert mekanisk dieselpumpe og deretter må ha gjordt noe tiltak på fødepumpen bak i tanken? den går ikke lengre etter jeg tok bort den elektriske høytrykkspumpa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå