Gå til innhold

Bmw e34 525tds


Guldahl321
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en mekanisk diesel pumpe som skal inn i min m51d25 :)

Men har et lite problem, den mekaniske pumpen jeg har er ikke tatt ut i tdc (top dead center).

Skal selvfølgelig finjustere pumpen etter den er montert. Men er usikker på hvilken ¨runde¨ pumpen er på i forhold til motor.

Altså når stempel 1 står på top, skal jeg ha trykk i utgang 1 på dieselpumpen. Noen enkel måte og gjøre dette på ? 😁

Slenger med et bilde av tds´en...

 

IMG_0003.JPG

Endret av Guldahl321
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! 
Planen er mere effekt! Større turbo osv, men i første omgang få den til å gå fint å rent med mekanisk pumpe 😄 

jeg kjøpte en mekanisk dieselpumpe fra Litauen for en stund tilbake, den pumpen ble ikke tatt ut i av motor mens motor var i tdc. Altså jeg har ingen peiling på hvilken omdreining pumpen er på. 
 

Kilen på den mekaniske pumpen jeg har liggende står i en helt annen retning i forhold til hva den den pumpen jeg tar ut..

Er vell ikke bare og vri akslingen på den mekaniske til dit jeg vil ha den heller. Da spytter den vell diesel i helt feil rekkefølge(?)

Endret av Guldahl321
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meaknisk pumpe så "mapper" man med en skrue. Det er gratis, men man har ikke full kontroll på kurver eller belastning på motoren. Profesjonell mapping er kostbart men mer safe og nøyaktig. Mekanisk pumpe kan gi mer effekt enn mapping av den elektroniske pumpa, men med fare for å ødelegge motoren. 

Hvis man bare tar ut moderat effekt av mekanisk pumpe, da er litt av poenget borte og man kunne likegodt mappet den originale pumpa skikkelig.

Følger med 🍿

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...