Daniel80 Skrevet Februar 13, 2020 Share Skrevet Februar 13, 2020 Jeg har kjøpt meg en vinterbil. 2007 120d. Det var lyd i registeret ved kjøp, så jeg har skiftet alle 3 kjedene, alle slidene, og byttet like godt høyttrykks pumpen når jeg var i gang. Motoren går nå silkemykt, men jeg fikk feilkode på alle 4 glødepluggene, så skiftet gløde kontroll unit, og nå har jeg ingen feilkoder.. Da burde jo alt vært fryd og fornøyelse. MEN.. Jeg synes bilen går dårligere enn forventet. Motor gangen er helt fin, og draget er jevnt i hele turtalls registeret, men den føles som en 116d istedefor en 120d. Har forsøkt å teste MAF sensor med Autophix BMW Diagnostic scanner, men får da bare kommunikasjons feil mot MAF. Mulig instrumentet ikke klarer å teste den? Finnes det noen annen måte å få sjekket MAF sensoren? Eventuelt noen andre gode forslag til hvorfor bilen går dårligere enn jeg forventer, men uten noen feilkoder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimhas Skrevet Februar 14, 2020 Share Skrevet Februar 14, 2020 (endret) Litt vanskelig å si uten å prøve bilen selv. Er det 163 eller 177hk? Skal uansett gå godt og dra bra på høye turtall også. Har den godt veldig langt? For tett partikkelfilter vil kunne gjøre at den går dårligere . Kan du lese av trykket i dpf med diagnose utstyret ditt? Endret Februar 14, 2020 av kimhas Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet Februar 14, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2020 (endret) 4 timer siden, kimhas skrev: Litt vanskelig å si uten å prøve bilen selv. Er det 163 eller 177hk? Skal uansett gå godt og dra bra på høye turtall også. Har den godt veldig langt? For tett partikkelfilter vil kunne gjøre at den går dårligere . Kan du lese av trykket i dpf med diagnose utstyret ditt? Er en 177hk. Og forrige eier påstår at den er chippet i tillegg.. Føles mere som 110 hk enn 177hk ihverfall. Får ikke lest av noe trykk, men hadde jo feil på gløderele, så tror ikke den regenererer partikkelfilteret da.. så kan jo være det.. Ville tro jeg burde fått feilkode på det da om partikkel filteret var begynnt å gå tett? Bilen har kjørt 200.000km, men aner ikke hvor lenge den har kjørt med feil på gløding. Tror jeg bare bestiller meg en billig MAF fra Koed og tester. koster 2500,-, så får vel blø det.. Kan kanskje prøve å koble av pluggen å kjøre uten først, for å se om bilen oppfører seg likt. Endret Februar 14, 2020 av Daniel80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 14, 2020 Share Skrevet Februar 14, 2020 Ikke bestill deler på måfå, det blir dyrt. MAF pleier ikke å gå i stykker. Gjør det som må til for å i det minste lese livedata på trykk og masser. kalinkamaen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet Mars 5, 2020 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2020 Fant ut av problemet! Jeg logget eksos temperaturer, luftmengde inn, regenerering +++ uten å finne noen feil. Ingen feilkoder heller. Gav opp å fortsatte å bruke bilen til jeg en dag reagerte på at bilen gikk litt høyt på tomgang selv etter 1times kjøring. Sjekket kjølevanns temperaturen i instrument panelet, og den viste minusgrader på kjølevannet 😛 Byttet sensor, og fikk ny bil!! Er veldig stor forskjell i effekt nå, og har friskmeldt bilen kalinkamaen, papertiger, Daniel. og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå