kent_hugo Skrevet Februar 23, 2020 Share Skrevet Februar 23, 2020 Hei. Lurer på om dette er unormalt mye tikking fra en m30b35? Har alkurat justert ventilene til 0.30mm.. IMG_0468.MOV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Februar 23, 2020 Share Skrevet Februar 23, 2020 5 minutter siden, kent_hugo skrev: Hei. Lurer på om dette er unormalt mye tikking fra en m30b35? Har alkurat justert ventilene til 0.30mm.. IMG_0468.MOV Har du justert på varm eller kald motor? disse M10, M20 og M30 som ikke har hydrauliske løftere, så vil man oppleve slikt. Det er når ventilfjær mister spensten og at kam og løftere får en form som skaper et "hopp" for løfteren. Dette kan kanskje reduseres mens motoren kjøres varm, men er mer av kosmetisk. Alternativet er total-renovering av toppen. Dette er tross alt en gammel motor basert på 50 år gammel teknologi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Februar 23, 2020 Share Skrevet Februar 23, 2020 Nå har jeg to biler med m30 motor og den ene tikker noe mer enn den andre,sånn er det liksom.😀 Men hvordan så kamaksel ut på den?Mye slitasje? Sjekket du oljerøret som var sprer oljen til ventiler/ vippearmer? Hvis dette er tett ,så får den ikke nok smøring og da vil det og være mer tikking ,ikke minst mye større slitasje på vitale deler . Men for å svare på spm ditt ,så har den muligens noe mer tikking enn det som skal være ,men likevel noe som jeg ikke hadde brydd meg så mye om . Disse motorene tikker jo litt i utgangspunktet og med litt slitte deler oppi toppen ,så får man jo litt mer lyd. om du ikke sjekket røret oppi der ,gjør det og sjekk at bolter som sitter der ,faktisk er faste og ikke løse.😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kent_hugo Skrevet Februar 23, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2020 (endret) Oljerøret såg bra ut og boltene tok eg ut og rengjørde og hadde på loctite på.. kamaskel såg grei ut, justerte på kald motor ja. Kom en «bank» innimellom når eg prøvekjørte bilen, ikke noe regelmessig bank men den lyden kommer ikke når bilen står i fri og jeg ruser bilen, så den lyden er vel ikke noe fra motor da? Endret Februar 23, 2020 av kent_hugo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kent_hugo Skrevet Februar 23, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2020 21 minutter siden, sveigis skrev: Nå har jeg to biler med m30 motor og den ene tikker noe mer enn den andre,sånn er det liksom.😀 Men hvordan så kamaksel ut på den?Mye slitasje? Sjekket du oljerøret som var sprer oljen til ventiler/ vippearmer? Hvis dette er tett ,så får den ikke nok smøring og da vil det og være mer tikking ,ikke minst mye større slitasje på vitale deler . Men for å svare på spm ditt ,så har den muligens noe mer tikking enn det som skal være ,men likevel noe som jeg ikke hadde brydd meg så mye om . Disse motorene tikker jo litt i utgangspunktet og med litt slitte deler oppi toppen ,så får man jo litt mer lyd. om du ikke sjekket røret oppi der ,gjør det og sjekk at bolter som sitter der ,faktisk er faste og ikke løse.😀 Oljerøret såg bra ut og boltene tok eg ut og rengjørde og hadde på loctite på.. kamaskel såg grei ut, justerte på kald motor ja. Kom en «bank» innimellom når eg prøvekjørte bilen, ikke noe regelmessig bank men den lyden kommer ikke når bilen står i fri og jeg ruser bilen, så den lyden er vel ikke noe fra motor da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Februar 23, 2020 Share Skrevet Februar 23, 2020 Ok 😀 Vet ikke annet enn at jeg tror ikke jeg hadde lagt så mye mer vekt på denne tikkingen . Som jeg nevnte så går begge mine helt forskjellige selv om de er iorden . E28 høres ut som treskeverk kontra e34 igjen ,men har bare lært meg å leve med det så lenge de funker .😀 Men sikkert andre og som kan tipse deg her . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet Mars 18, 2020 Share Skrevet Mars 18, 2020 kan også være dysetikk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå