OMyren Skrevet Mars 6, 2020 Share Skrevet Mars 6, 2020 Hadde min Bmw 530 xd, 2015 på service. Ble oppdaget sprekk i den ene alu felgen på innsiden. Fikk avslag og Bmw sier: «Denna typ av skada på fälgen uppstår endast i samband med att man kör på eller i något. Så detta klassas som en utifrån kommande skada. Och ersätts inte på garanti.» Kan dette være rett? Se vedlagte bilder. Kan også legge til at bilen ble kjøpt brukt fra ett bruktbil firma ca 3mnd siden. Da burde evnt de dekke dette? Men da kommer vel spørsmålet , er det jeg som har «laget» denne skaden. Eller er det en skade som er eldre enn 3mnd og var på felgen da jeg kjøpe bilen. Det er vel inne like lett å finne ut?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 6, 2020 Share Skrevet Mars 6, 2020 Vanskelig til umulig sak dessverre, men at originale BMW-felger sprekker er ikke et direkte sjeldent fenomen. Spesielt e9x-felger hadde en god del svakheter. Likevel er jo dette forholdsvis små felger, så det skal jo etter min syn et velg kraftig dunk til (type at det går utover andre komponenter også) for å få til en sprekk der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mars 6, 2020 Share Skrevet Mars 6, 2020 9 timer siden, OMyren skrev: Hadde min Bmw 530 xd, 2015 på service. Ble oppdaget sprekk i den ene alu felgen på innsiden. Fikk avslag og Bmw sier: «Denna typ av skada på fälgen uppstår endast i samband med att man kör på eller i något. Så detta klassas som en utifrån kommande skada. Och ersätts inte på garanti.» Kan dette være rett? Se vedlagte bilder. Kan også legge til at bilen ble kjøpt brukt fra ett bruktbil firma ca 3mnd siden. Da burde evnt de dekke dette? Men da kommer vel spørsmålet , er det jeg som har «laget» denne skaden. Eller er det en skade som er eldre enn 3mnd og var på felgen da jeg kjøpe bilen. Det er vel inne like lett å finne ut?? Da må de ha røntgensyn for å være så sikker. Eneste måten å være helt sikker på er å analysere bruddet med mikroskop hos feks DNV og da fastslå bruddstruktur. Da kan en skille mellom stressbrudd eller utmattingsbrudd, evt korrosjonsbrudd. Om det er sistnevnte så burde BMW tatt det. Personlig tipper jeg det er som følge av stresskorrosjonsbrudd da du ser litt bobler rundt bruddet. Alu er veldig duktilt og dersom det hadde vært at du smalt den på en fortauskant så ville du faktisk sett en bøy og ikke en slik sprekk. Dette burde de tatt på seg TRF og uglefossen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå