Slavearbeider'n Skrevet Mars 16, 2020 Share Skrevet Mars 16, 2020 Ved flat pedal i 1. og 2. gir får jeg ofte opp ei oljelampe i dashen. Bilen har M3 diff med M3 utveksling og TS2 kompressor. Dessverre ingen skvulpeplater eller M3 oljepumpe med dobbel pick up heller. Er trikset å fylle ekstra olje for å ikke kjøre toppen tørr? Har også e36 M3 oljekjøler som også stjeler litt olje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Mars 17, 2020 Share Skrevet Mars 17, 2020 Tviler sterkt på at oljekjøleren din trekker oljetrykk fra motoren. Jeg har på min 335i termostat og oljekjøler. Jeg har aldri opplevd å få opp varsel om lavt oljetrykk. Eneste som skal skje med en ekstern oljekjøler er at du øker kapasiteten for olje på motoren. Min økte med ca 1-1.5 liter olje. Men jeg har fått den beskjeden på en N43. Der ente bilen etter kort tid med regkjede hoppet og rådebank. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Mars 17, 2020 Share Skrevet Mars 17, 2020 Med de modifikasjonene på motoren så ville jeg vel spandert på meg en oljetryksmåler for og holde litt øye på sakene mens man kjører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Mars 17, 2020 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2020 3 timer siden, ahj skrev: Tviler sterkt på at oljekjøleren din trekker oljetrykk fra motoren. Jeg har på min 335i termostat og oljekjøler. Jeg har aldri opplevd å få opp varsel om lavt oljetrykk. Eneste som skal skje med en ekstern oljekjøler er at du øker kapasiteten for olje på motoren. Min økte med ca 1-1.5 liter olje. Men jeg har fått den beskjeden på en N43. Der ente bilen etter kort tid med regkjede hoppet og rådebank. Ok, får skvulpe opp litt mer olje da 3 timer siden, Rune-K skrev: Med de modifikasjonene på motoren så ville jeg vel spandert på meg en oljetryksmåler for og holde litt øye på sakene mens man kjører. Har både oljetemp og oljetrykksmåler så det er i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Mars 17, 2020 Share Skrevet Mars 17, 2020 Hvor mye dropper oljetrykket når dette skjer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orala Skrevet Mars 18, 2020 Share Skrevet Mars 18, 2020 Bilen har for god akselerasjon. Hadde en Mercedes for mange år siden som fungerte slik. Oljetrykket gikk ned til ca 1kg med full gass i 1. og 2. gear. Min bil var nok betydelig slappere enn din så oljetrykket kom ganske kjapt tilbake. Et par , tre sekund kanskje, så ingenting skjedde, der var jo ca 1kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå