Gå til innhold

Oljelampe ved hard akselerasjon e46 328

Slavearbeider'n
 Share

Anbefalte innlegg

Ved flat pedal i 1. og 2. gir får jeg ofte opp ei oljelampe i dashen. Bilen har M3 diff med M3 utveksling og TS2 kompressor. Dessverre ingen skvulpeplater eller M3 oljepumpe med dobbel pick up heller. Er trikset å fylle ekstra olje for å ikke kjøre toppen tørr? 

Har også e36 M3 oljekjøler som også stjeler litt olje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler sterkt på at oljekjøleren din trekker oljetrykk fra motoren. Jeg har på min 335i termostat og oljekjøler. Jeg har aldri opplevd å få opp varsel om lavt oljetrykk. Eneste som skal skje med en ekstern oljekjøler er at du øker kapasiteten for olje på motoren. Min økte med ca 1-1.5 liter olje. 

Men jeg har fått den beskjeden på en N43. Der ente bilen etter kort tid med regkjede hoppet og rådebank. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ahj skrev:

Tviler sterkt på at oljekjøleren din trekker oljetrykk fra motoren. Jeg har på min 335i termostat og oljekjøler. Jeg har aldri opplevd å få opp varsel om lavt oljetrykk. Eneste som skal skje med en ekstern oljekjøler er at du øker kapasiteten for olje på motoren. Min økte med ca 1-1.5 liter olje. 

Men jeg har fått den beskjeden på en N43. Der ente bilen etter kort tid med regkjede hoppet og rådebank. 

Ok, får skvulpe opp litt mer olje da 

3 timer siden, Rune-K skrev:

Med de modifikasjonene på motoren så ville jeg vel spandert på meg en oljetryksmåler for og holde litt øye på sakene mens man kjører.

Har både oljetemp og oljetrykksmåler så det er i orden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har for god akselerasjon. Hadde en Mercedes for mange år siden som fungerte slik. Oljetrykket gikk ned til ca 1kg med  full gass i 1. og 2. gear. Min bil var nok betydelig slappere enn din så oljetrykket kom ganske kjapt tilbake. 

Et par , tre sekund kanskje, så ingenting skjedde, der var jo ca 1kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...