Gå til innhold

Bytte av ratt e90


yoozup
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

Jeg har kjøpt meg en msport ratt fra brukte bildeler, bytte av rattet gikk smertefritt. 

Men jeg merker under kjøringen, så er ikke rattet i senter, men litt til venstre, når jeg kjører rett fram.

Det var ikke sånn med gamle rattet, så jeg lurer på hva jeg kan gjøre for å sentre den? 

Jeg fant ut at det er bare 1 måte å montere rattet på, atltså umulig å montere denne feil, mulig jeg tar feil her.

Jeg har resettet styrevinkelsensor med rattet sentrert i midten, uten at det hjelper.

Takker på forhånd for svar.

 

 

IMG_0192.JPEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det er det kun dette som kan være feil. Og kalibrering av rattvinkel sensor har ingenting med skjevt ratt å gjøre. Den bare sier at det er noe feil, om det blir for skjevt.

1. Enten så var rattet skjevt FØR du byttet.
2. Det er forskjell på rattet og hvor den styretappen er lokalisert.
3. Du har truffet noe med hjulene slik at forstillingen er blitt skjev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Otis skrev:

Slik jeg ser det er det kun dette som kan være feil. Og kalibrering av rattvinkel sensor har ingenting med skjevt ratt å gjøre. Den bare sier at det er noe feil, om det blir for skjevt.

1. Enten så var rattet skjevt FØR du byttet.
2. Det er forskjell på rattet og hvor den styretappen er lokalisert.
3. Du har truffet noe med hjulene slik at forstillingen er blitt skjev.

Ok, jeg skal montere gamle rattet og sjekke, om denne er sentrert under kjøring, så må det være nr.1 rattet er skjevt før jeg byttet.

om den gamle rattet ikke er sentrert under kjøring, så skal jeg være enig på nr 3.

Godt å ha en som deg Otis på bimmers.no, alltid kult å få svar på de tekniske spørsmålene fra deg 😁, god helg og hold oss friske. 😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...