Gå til innhold

Påkjøring - Erstatning/rep


slammer
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Usikker hvor jeg skulle poste dette.

Ble påkjørt her om dagen...

Fikk tilbud fra forsikringsselskapet om å enten reparere bilen (egenandel på 3-4000), eller 40 000 kr (+ bilen/vraket).

BMW 525DAT, 2002 KM: 279 000 (XD76758)

Defekt baklukeløfter, defekt batteri nøkkel, skade front fra påkjøring, ellers god stand (EU godkjent 29.10.19) inkl takboks lakert i bilens farge.

God pris fra forsikringsselskapet?

Er det noe å hente inn på deler osv her? Mener selv jeg bør gå for erstatning+bilen, men usikker om jeg bør bare vrake bilen eller selge deler/som delebil.

Endret av slammer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble selv påkjørt for et par år siden, og mottok da penger fra forsikringsselskapet + vraket. Fikk inn en god sum på delesalg,  denne hadde forøvrig mye attraktivt utstyr. Har du en helt "plain" E39 med rust på alle paneler, er det kanskje ikke så mye å hente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Skare1 skrev:

Ble selv påkjørt for et par år siden, og mottok da penger fra forsikringsselskapet + vraket. Fikk inn en god sum på delesalg,  denne hadde forøvrig mye attraktivt utstyr. Har du en helt "plain" E39 med rust på alle paneler, er det kanskje ikke så mye å hente. 

Er ikke et snev av synlig rust, er en god del ekstrautstyr ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, slammer skrev:

Er ikke et snev av synlig rust, er en god del ekstrautstyr ja.

fleste e39 har det vanlig mann i gata kaller mye utstyr, men ved å oppgi skiltnr til oss så kan vi se om det er noe å hente i denne bilen :P er det en helt vanlig 525dat her du heldig om du får til over 12k i delesalg alt etter som hvor god selger du er 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

fleste e39 har det vanlig mann i gata kaller mye utstyr, men ved å oppgi skiltnr til oss så kan vi se om det er noe å hente i denne bilen :P er det en helt vanlig 525dat her du heldig om du får til over 12k i delesalg alt etter som hvor god selger du er 

La inn Reg på innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, slammer skrev:

La inn Reg på innlegg.

dessverre er dette å betrakte som enn mer eller mindre standard bil med unntak av gardiner i dører, intregrerte barneseter, shadowline og navigasjon. prisen forsikringen har gitt deg ville du antagligvis ikke fått ved salg på finn før uhellet, men mindre bilen er KLINISK rustfri noe som ikke finst på norske veier.

ved delesalg er 2,5 liter vanskelig å bli kvitt å må nesten gis bort, så jeg hadde takket ja til tilbudet fra forsikringa å fått med bilen i tilegg vist du orker å skru :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ingvaldsen skrev:

dessverre er dette å betrakte som enn mer eller mindre standard bil med unntak av gardiner i dører, intregrerte barneseter, shadowline og navigasjon. prisen forsikringen har gitt deg ville du antagligvis ikke fått ved salg på finn før uhellet, men mindre bilen er KLINISK rustfri noe som ikke finst på norske veier.

ved delesalg er 2,5 liter vanskelig å bli kvitt å må nesten gis bort, så jeg hadde takket ja til tilbudet fra forsikringa å fått med bilen i tilegg vist du orker å skru :D 

 

Takk for respons. Så du tror ikke det er mulig å få solgt som hel delebil? Skal i veien for å sjekke hva som kom frem av skaderapporten i morgen, jeg tenker om det er bare kosmetiske skader (ingenting på forstillingen osv) må det være litt mer verdi enn bare panten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, slammer skrev:

Takk for respons. Så du tror ikke det er mulig å få solgt som hel delebil? Skal i veien for å sjekke hva som kom frem av skaderapporten i morgen, jeg tenker om det er bare kosmetiske skader (ingenting på forstillingen osv) må det være litt mer verdi enn bare panten?

vell, er den eu godkjent så får du kanskje 10-20k for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har god tid og ikke regner antall timer du bruker så kan du tjene endel på deler. Dette fordrer at du har et sted og stå og et greit sted og lagre bilen. Hvis du lagrer den ute så foringes delene ganske fort. Innredningen f.eks må du regne med blir dårlig iløpet av en vinter. Spesielt hvis du har solgt et par dører. Flesteparten som har sett for seg og selge deler blir fort lei og kjører alt på skroten. Hvis du greier og selge den for 10k som delebil er nok det absolutt det greieste.

E39 er kommet litt i en mellomposisjon, Den er for ny til at folk har begynt og restaurere de samtidig så begynner den og bli for gammel til og ha som bruksbil for normale folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...